Fandom

Ben 10 Wiki

Zębal

1686stron na
Ben 10 Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zębal to kosmita z próbki DNA Piscciss Volanna z planety Piscciss.

 Wygląd Edytuj

Ben 10 Edytuj

Zębal jest krzyżówką ziemskich organizmów wodnych: aligatora, węgorza, żabnicy i rekina. Może on zmienić nogi w ogon. Ma symbol Omnitrixa na czarnej łacie znajdującej się na lewym ramieniu.

W serii "Ultimate Alien", Zębal wygląda bardziej jak sum. Obcy ma brwi i kocie zielone oczy. Na ogonie ma zakrzywione linie i jest szary. Jego usta są zielone, a na jego klatce piersiowej znajduje się pancerz, nieco ciemniejszy od skóry. Nosi symbol Ultimatrixa na klatce piersiowej. W czołówce wyglądał inaczej
Ripjaws UA intro.png
niż w serialu.

Ben 10: Omniverse Edytuj

W serii "Omniverse", Zębal 16-letniego Bena wygląda podobnie jak w oryginalnej serii, lecz jest bardziej umięśniony. Jego oczy są zielone a jego naramienniki mają czarny kolor. Ma większe zielone płetwy na plecach. Obcy posiada też zielono-biały pas z symbolem Omnitrixa.

Zębal 11-letniego Bena 11-letniego Bena jest taki sam jak w oryginalnej wersji, tylko ma zielone oczy.

 Umiejętności Edytuj

Gone Fishin.png

Zębal pływa

640px-Screen Shot 2012-11-21 at 2.57.45 PM.png

Szczęki Zębala.

Zębal ma przewymiarowaną siłę - jest w stanie podnieść więcej niż sam waży, a pod wodą może pływać z dużą prędkością, prawdopodobnie szybciej niż wojskowa torpeda. 

Jego wielkie szczęki, ostre zęby i zabójcze pazury okazały się jego najbardziej zabójczą bronią. Jest w stanie zniszczyć nawet metal z okrętów podwodnych.

Jego ciało ma również wspaniałą wytrzymałość i wytrzymuje wysokie ciśnienia, co oznacza, że ​​posiada charakter głębinowego stworzenia wodnego, stąd jego puste oczy i światło żabnicy na czole, co może służyć jako centrum uwagi w ciemnych obszarach.

Zębal jest w stanie zmieniać nogi w rybi ogon i odwrotnie, co daje mu wygląd syreny.

Wady Edytuj

Aqtc9.png

Zębal potrzebuje wody

Największą słabością Zębala jest jego niezdolność do pobytu zbyt długo na lądzie, ponieważ potrzebuje wody, aby się nie odwodnić. Jednak w serii "Omniverse" jego potrzeba na wodę nieco zmalała, ponieważ ten gatunek potrzebuje z wiekiem coraz mniej wody.

Historia Edytuj

Ben 10 Edytuj

  • Zębal wrócił w "Ultimate Alien" w odcinku "Pomyłkohedron", gdzie uratował siebie i Kevina z sali wypełnionej wodą.

Ben 10: Omniverse Edytuj

Występy Edytuj

Ben 10 Edytuj

Ben 10: Omniverse Edytuj

Nazewnictwo Edytuj

Etymologia Edytuj

Amerykańska nazwa kosmity "Ripjaws" pochodzi od słowa "Rip", po polsku oznaczającego "Rozdzierać" i słowa "Jaws", czyli "Szczęki".

Polska nazwa kosmity "Zębal" pochodzi od słowa "Zęby".

Tłumaczenia Edytuj

Język Nazwa Pochodzenie
Amerykański Ripjaws Pochodzi od słowa "rip, oznaczającego "rozdzierać" i słowa "jaws", czyli "szczęki".
Bułgarski ??? ???
Chiński 大钢牙 Pochodzi od słowa "大(Dà)", oznaczającego "wielki", słowa "钢(Gāng)", czyli "żelazny" i "牙(Yá)", "zęby".
Francuski La Mâchoire Pochodzi od słowa "la mâchoire", oznaczającego "szczękę".
Hiszpański Fauces Pochodzi od słowa "fauces", oznaczającego "szczęki".
Japoński ??? ???
Niemiecki Kampfkiefer Pochodzi od słowa "kampf", oznaczającego "bitwę" i słowa "kiefer", czyli "szczęka".
Portugalski Aquático Pochodzi od słowa "aquático", oznaczającego "wodny".
Rumuński Falcă Pochodzi do słowa "falcă", oznaczającego "szczęka".
Turecki Yüzençene Pochodzi od słowa "yüzen", oznaczającego "pływak" i słowa "çene", czyli "szczęka".
Włoski Mastica Pochodzi od słowa "masticare", oznaczającego "żuć/pogryźć".
Węgierski Penge Pochodzi do słowa "penge", oznaczającego "nóż/ostrze/ostry".

Ciekawostki Edytuj

  • W "Ultimate Alien", Ben mówi na Zębala "stare, ulubione", co jest dziwne, ponieważ był jednym z najmniej używanych cudzoziemców w oryginalnej serii. Może to oznaczać, że Ben lubi Zębala, ale nie używał go często, bo potrzebuje wody do życia.
  • W czołówce "Ultimate Alien", Zębal wygląda nieco inaczej niż w Pomyłkohedronie, zważając na wargi czy odcień pancerza na przodzie ciała.
  • W intro "Omniverse" ponownie pojawia się błąd z wyglądem, Zębal wygląda inaczej niż w jednym ze screenów z intra 5-ego sezonu serii. 

Zobacz też Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zębal

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki