FANDOM

Poprzedni odcinek
Inspektor numer 13
Położenie odcinka Następny odcinek
Miejsce dla dwojga
Wróg mojej nieprzyjaciółki
Angielski: The Enemy of My Frenemy
By
Seria Ben 10: Ultimate Alien Numer odcinka 45
Sezon 3 Ogólny odcinek 143
Premiera Twórcy
Polska 20 czerwca 2012 Scenariusz B. Swenlin/D. McDenmott
USA 11 lutego 2012 Reżyseria Matt Youngberg
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery!
Wróg mojej nieprzyjaciółki to czterdziesty piąty odcinek serii "Ben 10: Ultimate Alien". Jego polska premiera miała miejsce 20 czerwca 2012 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie Edytuj

Gwen, używając stroju Szczęściary, idzie do zamku Hexa, by ukraść jedną z jego ksiąg czarów (jak w "Czas leczy"). Jednak czarodziej zauważył jej obecność i uwięził Gwen w polu siłowym, które odprowadza jej moce, powoli miażdżąc ją.

Gwen mówi, że chce pomóc Czarodziejce i pokonać Adwaitę. Hex staje się przerażony. Gwen mówi, że jest bezsilny, ponieważ Aggregor ukradł Alpha Runę Adwaicie. Hex bierze książkę i mówi Gwen, że prawdziwe imię Legerdomeny zmienia się co sekundę.

Czarodziej mówi także, że Adwaita prawdopodobnie odzyskał Alfa Runę i Czarodziejka prawdopodobnie jest już martwa. Gwen pyta go, czy przyłączy się do niej, ale on odmawia mówiąc, że nie dołączy do samobójczej misji i że ojciec Czarodziejki oddał swoje życie, aby uratować go i jego siostrzenicę, by mogli wydostać się z Legerdomeny. Hex pozwala wziąć Gwen księgę, ale prosi ją, żeby go zostawiła w spokoju.

Później Kevin śmieje się, że Gwen chce powrócić do Legerdomeny, by pomóc Czarodziejce. Mówi yrż, że to pomyłka i że Czarodziejka zawsze starała się ich zabić.

Gwen, za pomocą laptopa, próbuje przewidzieć prawdziwe imię Legerdomeny zanim zmieni się. Po kilku próbach w końcu pojawia się nazwa i trio z powrotem powraca do Yawahtacsip. Zespół uświadamia sobie, że wygląd wymiaru się zmienił.

Nagle pojawiają się skrutyny i atakują grupę. Kevin przypomina Gwen, że jej moce są silniejsze, a ta tworzy pole siłowe. Ben ma plan i pyta, czy Gwen może wszystkich związać razem magią, by nie mogli się oddzielać, a następnie zamienia się w Raptusa i szybko ucieka od kamiennych stworów.

Grupa spotyka Ignacjusza, który ujawnia, że ​​prawie każdy mieszkaniec wymiaru został wzięty do niewoli. Mówi też, że kilka miesięcy temu Adwaita zniknął. Mężczyzna zgadza się zabrać zespół do twierdzy.

Po drodze napotykają Adwaitę, który utknął w magicznym polu, a jego mana jest wysysana przez magiczny kamień. Grupa uwalnia go, ale Gwen wiąże go zaklęciem uniemożliwiającym mu korzystania z magii i pyta go, kto go tam umieścił. Adwaita mówi tylko, że "uzurpator" ukradł mu tron. Grupa kieruje się do "uzurpatora".

Grupa dociera do zbiornika wodnego, gdzie Kevin mówi, że współpraca ze złymi nie jest najlepszym wyborem. Adwaita wypowiada zaklęcie, które uwalnia go z magicznych kajdan, a potem tworzy wodnego potwora, który atakuje drużynę. Wodny potwór łapie Kevina i Gwen oraz poważnie rani Ignacjusza.

Ben widzi, że Adwaita ucieka i zamienia się Orzuka, którym pokonuje wodnego stwora. Ignacjusz mówi zespołowi, żeby się nie martwili, bo jego uraz zagoi się w ciągu kilku krótkich godzin, ale doradza zespołowi kontynuowania planu. Ben, Gwen i Kevin wspinają się na skałę i widzą Adwaitę konfrontującego uzurpatora, którym okazuje się być Czarodziejka.

Dziewczyna pochłania jego duszę i dodaje ją do swojej maszyny. Jest też w posiadaniu Alfa Runy, artefaktu, który ujawnia trio. Czarodziejka wyjaśnia bohaterom, że ​​zabiera moc wszystkich istot żywych w Legerdomenie, by wskrzesić swojego ojca. Ben zamienia się w Orzuka i próbuje zjeść maszynę.

Zdając sobie sprawę, że wymaga to większej siły, Ben zamienia się w Chromatona. Zostaje zniszczony, kiedy wchodzi do środka strumienia many, przez co odmienia się w człowieka, a jego dusza trafia do urządzenia.

Gwen jest przerażona widząc umierającego Bena, a Czarodziejka wykorzystuje tę chwilę, aby spróbować zabić Gwen, lecz Kevin poświęca się za nią. Jego dusza została wchłonięta, a Gwen wpada w gniew i zmienia się w Anodytkę. Czarodziejka czekała na to i wchłonęła także jej duszę.

Czarodziejka wzywa Dagona dzięki zaklęciu i oferuje mu aż sześćset tysięcy dusz każdej żywej istoty w Legerdomenie w zamian za przywrócenie jej ojca. Oferta zostaje zaakceptowana, a ojciec Czarodziejki powraca do życia. Nie wiedząc jak to jest możliwe, że znów żyje, mężczyzna prosi o wyjaśnienia.

Ojciec Czarodziejki nie pochwala postawy córki i tego, co zrobiła. Mówi jej, że oddał swoje życie, aby umożliwić jej ucieczkę z Legerdomeny i normalne życie, ale obawia się, że stała się jeszcze bardziej okrutna niż Adwaita. Hope zaczyna płakać, a mężczyzna mówi jej, że ją kocha, ale nie może przebywać w świecie żywych wiedząc, że jego życie zostało kupione przez koszt wielu innych i znika z powrotem w szczelinie, z której przybył, a wszystkie dusze wracają.

Hope czuje się pusta, ponieważ całe życie goniła za czymś, co teraz straciła. Zespół postanawia Czarodziejkę i opuszcza Legerdomenę.

Najważniejsze wydarzenia Edytuj

  • Hex pojawia się w "Ultimate Alien".
  • Okazuje się, że imię Czarodziejki brzmi Hope.
  • Orzuk ujawnia swoje umiejętności.
  • Ben, Kevin i Gwen giną i zostają ponownie ożywieni.
  • Czarownik pojawia się po raz pierwszy.

Postacie Edytuj

Wrogowie Edytuj

Kosmici Edytuj

Błędy Edytuj

  • W jednej scenie, tylny róg Orzuka ma zieloną linię.
  • Kiedy ojciec Czarodziejki upomina ją, nie ma na piersi różowego koła.
  • W jednej scenie, paski na kurtce Bena są na obu rękawach.
  • Pod koniec odcinka, Ben nie ma Ultimatrixa.

Ciekawostki Edytuj

  • Kevin mówił, że połączenie sił ze złymi nigdy nie kończy się dobrze, mimo że grupa współpracowała wcześniej m.in. z Darkstarem i Vilgaxem.
  • Czarodziejka jest jedynym wrogiem, który zabił Bena, Gwen i Kevina.

Linki do odcinka Edytuj

WatchEpisodeInTV

Baje.pl favicon — Zobacz odcinek w serwisie Baje.pl: Klik!

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki