FANDOM

Wodny Nahaj to kosmita z próbki DNA Orishana z planety Kiusana w galaktyce Andromedy.

Wygląd Edytuj

Wodny Nahaj to połączenie mięczaka z człowiekiem. Ma zielone oczy, a jego usta nie poruszają się. Na rękach i nogach ma małe, szare kolce. Na ciele ma porozmieszczane czarne plamy. W dłoniach ma dziury, z których strzela wodą. Wodny Nahaj posiada cztery ostre pazury. Nosi symbol Ultimatrixa na klatce piersiowej.

Ben 10: Omniverse Edytuj

W "Omniverse", Wodny Nahaj ma dwie pary oczu, a także oczy na klatce piersiowej. Jego ręce wydają się być większe. Hełm jest teraz szorstki, a na rękach i nogach są dziwne otwory przypominające pąkle. Nosi symbol Omnitrixa na klatce piersiowej. Może też mieć na sobie szarą maskę z czterema zielonymi oczami.

Umiejętności Edytuj

640px-Water Hazard 001

Wodny Nahaj w Bazie

Wodny Nahaj ma pancerny egzoszkielet, który chroni od większości rodzajów niebezpieczeństw, w tym promieniowania. Ostateczny Aggregor wspomniał, że pancerz jest niezniszczalny, ale Derrick potwierdził, że to kłamstwo. Posiada zwiększoną siłę i potrafi strzelać z dziur w rękach wodą pod ciśnieniem, tworzyć tarcze, zmienić temperaturę wody i pochłaniać wilgoć z powietrza. Wykazał, że może stworzyć małe tornado wodne.
Water Hazard Visor

Wodny Nahaj w masce

Według Dwayne'a, może zmieniać kształt wody i manipulować nią. Umie też założyć maskę na głowę.

Wady Edytuj

Wodny Nahaj jest podatny na ataki energetyczne, choć ma wytrzymały egzoszkielet.
Water Hazard Double

Wodny Nahaj strzela wodą

Historia Edytuj

Ben 10: Omniverse Edytuj

Występy Edytuj

Ben 10: Omniverse Edytuj

Nazewnictwo Edytuj

Etymologia Edytuj

Amerykańska nazwa kosmity "Water Hazard", pochodzi od słów "Water", czyli "Woda" i "Hazard", oznaczającego "Zagrożenie/Niebezpieczeństwo".

Polska nazwa kosmity "Wodny Nahaj", pochodzi od przymiotnika "Wodny" i słowa "Nahaj", inaczej "bicz".

Tłumaczenia Edytuj

Język Nazwa Pochodzenie
Amerykański Water Hazard Pochodzi od słowa "water", oznaczającego "wodę" i "hazard", czyli "zagrożenie".
Bułgarski Водовъртеж Pochodzi od słowa "водовъртеж", oznaczającego "wir".
Chiński 水霸天 Pochodzi od słowa "水"(Shǔi), oznaczającego "wodę" i "霸天"(Bà Tiān), czyli "władca".
Francuski Hydro-Jet Pochodzi od słowa "Hydro", oznaczającego "wodę" i "Jet", czyli "Odrzutowiec".
Hiszpański Amenaza/Acuática Pochodzi od słowa "amenaza", oznaczającego "groźbę/zagrożenie" i "acuática", czyli "wodny".
Japoński ??? ???
Niemiecki Wasserschock Pochodzi od słowa "wasser", oznaczającego "wodę" i "schock", oznaczającego "szok".
Portugalski Ameaça Aquática Pochodzi od słowa "ameaça", oznaczającego "groźbę/zagrożenia" i słowa "aquática", czyli "wodny".
Rumuński Bici de Apa Pochodzi od "bici de apa", oznaczającego "wodny bicz".
Turecki Su Kamçısı Pochodzi od słowa "Su", oznaczającego "wodę" i słowa "Kamçı", czyli "bicz".
Włoski Sparacqua Pochodzi od słowa "spare", oznaczającego "uruchomić" i słowa "acqua", czyli "woda".
Węgierski Vizigót Pochodzi od słowa "Vizigót", oznaczającego "Wizygot" i słowa "víz", czyli "woda".

Ciekawostki Edytuj

  • DNA Wodnego Nahaja zostało pobrane od Bivalvana.

Zobacz też Edytuj