FANDOM

Ostateczny Omnimatrix (często nazywany Ultimatrix) jest urządzeniem z serii "Ben 10: Ultimate Alien". Ben użył go po tym jak Prototyp Omnitrixa został zniszczony w walce z Vilgaxem. Azmuth nie jest pod wrażeniem funkcji ostatecznej, którą dodał Albedo. Powiedział, że to żałosne wykonanie. Jego użytkownikiem był Ben.

Historia Edytuj

Pierwotnie stworzony przez Azmutha rdzeń energetyczny Ultimatrixa był niestabilny i niekompletny, więc odpuścił z realizacji projektu. Albedo ukradł Ultimatrix i był w stanie ustabilizować rdzeń, a także ulepszył oryginalny prototyp dodając ewolucyjną funkcję. Niestety dla niego, DNA Bena wciąż domyślne dla Omnitrixa i nadal związane z tą samą bazą danych, dlatego też Albedo miał dostęp do aktualnych cudzoziemców Bena, wykluczając Szarą Materię, dzięki której znów mógł być Galwanem.

Albedo zawarł sojusz z Vilgaxem, który zgodził się mu pomóc wrócić do normalnej postaci, podczas gdy sam chciał zabić Bena. Po tym jak Albedo jako Ostateczny Gigantozaur łatwo pokonał Bena, Vilgax zagroził życiem Gwen i Kevina w celu zdobycia Omnitrixa. Następnie Vilgax zdradził Albedo. Ben aktywował w Omnitrixie tryb autodestrukcji, by zmusić Vilgaxa do oddania urządzenia, ale Vilgax odmówił myśląc, że kłamie, a później poniósł konsekwencje, ponieważ Omnitix wybuchł.

Ben zmusił Albedo do oddania mu Ultimatrixa grożąc mu tym samym co Vilgaxowi - trybem samozniszczenia. Po zdobyciu Ultimatrixa, Ben używał go podczas całej serii, a na koniec otrzymał Omnitrix.

Wygląd Edytuj

Ultimatrix jest bardzo podobny do prototypu Omnitrixa. Posiada taki sam rdzeń i kolory. Po bokach posiada wgłębienia, które mają w sobie zielone rurki. Na środku znajduje się duży szary prostokąt.

Kiedy Albedo go używał, Ultimatrix miał czerwony schemat kolorów. Po tym jak Ben odzyskał Ultimatrix, stał się on  zielony. Pokazuje to, że użytkownik może zmienić schemat kolorów.

Cudzoziemcy Edytuj

Zobacz: Omnitrix/Gatunki DNA

Użytkownicy Edytuj

Kto Kiedy zdobył Kiedy stracił
Albedo Albedo ukradł Ultimatrix z laboratorium Azmutha w odcinku "Ostateczna bitwa: część 1". W odcinku "Ostateczna bitwa: część 2" oddaje go Benowi.

Ben Tennyson

W odcinku "Ostateczna bitwa: część 2", Ben otrzymuje Ultimatrix od Albedo. W odcinku "Artykuł", kosmiczna roślina zabiera Benowi Ultimatrix.
W odcinku "Artykuł", Ben ponownie odzyskuje Ultimatrix po pokonaniu rośliny. W odcinku "Wróg ostateczny: część 2", Azmuth odbiera Benowi Ultimatrix i daje mu nowy Omnitrix.
Kosmiczna roślina

W odcinku "Artykuł", kosmiczna roślina łapie Bena i kradnie jego Ultimatrix.

Roślina traci urządzenie, gdy zostaje pokonana przez Bena.
Alfa Alfa skopiował Ultimatrix i użył go, by przekształcić się w cudzoziemców w wersji E.V.O. w odcinku "Przymierze bohaterów". Został usunięty przez Rexa.

Tryby Edytuj

Activeultimatrix.png
Aktywny tryb jest domyślnym trybem Ultimatrixa. Normalnie aktywny tryb jest aktywny, gdy Ultimatrix może być używany i nie jest zepsuty.

Recharge Mode.png
Głównym celem trybu ładowania jest utrzymanie Ultimatrixa przed uszkodzeniem użytkownika. Tryb ładowania włącza się, gdy Ultimatrixowi zabraknie energii. Moduł wyłącza się automatycznie po upływie określonego czasu.

Według Dwayne'a, używając trybu ostatecznego, Ultimatrix przechodzi do trybu ładowania szybciej niż przy użyciu nie-ostatecznych cudzoziemców.

Ultimatrix Yellow mode.png
Kiedy DNA niewystępujące w Strumieniu Kodonu jest niedaleko Ultimatrixa, ten skanuje to DNA. Gdy nowe DNA jest wykrywane, Ultimatrix świeci na żółto.

Reset Mode.png
Ultimatrix dezaktywuje się i ponownie włącza. Tryb ten może wyłączyć/włączyć niektóre funkcje. Tryb resetowania może być aktywowany przez polecenie głosowe lub naciskając i przytrzymując symbol Ultimatrixa przez 2 sekundy w formie kosmity.

Kiedy jest w trybie autodestrukcji, Ultimatrix odlicza do eksplozji. Tryb może być włączany i wyłączany za pomocą komendy głosowej.

Deactivated ultimatrix.png
Ultimatrix wyłącza się i jest bezużyteczny. Tryb ten po raz pierwszy pojawił się w odcinku "Największe poświęcenie".

Radiation.png
Tryb ten aktywuje się, gdy wykryte jest promieniowanie. Ultimatrix piszczy i miga na czerwono.

Tryb promieniowania można wyłączyć, przekręcając symbol Ultimatrixa w formie kosmity, lub gdy promieniowanie nie jest już wykrywane.

Opis Edytuj

  • Ultimatrix może przejść do bazy danych w Strumieniu Kodonu, aby pokazać, które transformacje zostały aktywowane i w jakim czasie.
  • Ultimatrix funkcjonuje jako bezprzewodowy odbiornik dla Strumienia Kodonu.
  • Ultimatrix był związany z głosem i DNA Bena i reaguje na jego polecenia głosowe, podobnie jak Omnitrix.
  • Ultimatrix miał zdolność do ewolucji kosmitów, nadając im nowe uprawnienia i nowe zdolności, które są bardziej wydajne. Było to aktywowane przez wciśnięcie symbolu Ultimatrixa w postaci obcego.
  • Ultimatrix służył jako komunikator.
  • Było kilka sposobów usuwania Ultimatrixa:
    • poprzez polecenie głosowe, jak Omnitrix,
    • poprzez naciśnięcie czarnego przycisku obok tarczy.
  • Ultimatrix miał sztuczną inteligencję.
  • Ultimatrix mógł dodać dodatki do obcych form.
  • Ultimatrix mógł zmienić ubrania, które nosili cudzoziemcy.
  • Według Eunice, Ultimatrix nie posiadał zdolności do przywracania DNA.
  • Ultimatrix mógł wykrywać inne rdzenie matrixa, np. Unitrix.
  • Ultimatrix automatycznie przywracał użytkownika z powrotem do swojej normalnej formy, kiedy był dostatecznie zraniony lub znokautowany.
  • Gdy Eunice wchłania moce, a Ben jest blisko Ultimatrix ma mało mocy.

Ciekawostki Edytuj

  • Ultimatrix może zeskanować kod DNA dowolnego kosmity, jeżeli wcześniej kod nie był przechowywany w Primusie.
  • Ben potrafi rozwijać swoich obcych w wersje ostateczne.
  • Według Matta Wayne'a, Ben miał dużo więcej cudzoziemców niż myślimy, że miał.
  • Według Dwayne'a, Ultimatrix był mniej skuteczny niż Omnitrix prawdopodobnie ze względu na fakt, że nie miał zdolności do naprawy wad genetycznych.
  • Według Dwayne'a, Ultimatrix był technologią 20 poziomu.
  • Według Dwayne'a, Ultimatrix był bardziej skomplikowany niż Omnitrix.
  • Według Dwayne'a, Albedo zainstalował więcej funkcji w Ultimatrixie.
  • Według Derricka J. Wyatta, Azmuth zniszczył Ultimatrix po finale "Ultimate Alien".

Zobacz też Edytuj

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki