FANDOM

Poprzedni odcinek
Wiele zmian: część 2
Położenie odcinka Następny odcinek
Helisa zguby
Starzy znajomi
Angielski: A Jolt From The Past
Megawatts de espaldas.png
Seria Ben 10: Omniverse Numer odcinka 333
Sezon 111 Ogólny odcinek 153
Premiera Twórcy
Polska 3 października 2012 Scenariusz Eugene Son
USA 29 września 2012 Reżyseria Christopher Berkeley
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery!
Starzy znajomi to trzeci odcinek serii "Ben 10: Omniverse". Jego polska premiera miała miejsce 3 października 2012 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie Edytuj

Odcinek zaczyna się, gdy młody Ben jako Mucha wlatuje do Mr. Smoothy'ego i walczy z Nosdenianem. Chwilowo zostaje uwięziony, lecz strzela energią i koktajl leci na Muchę, a w tym czasie Ben odmienia się. Megawhatt wylatuje, a chłopak bierze kubek i łapie złośliwca. Uwalnia się i zaczyna klonować. Ben marudzi, że nie ma żadnego elektrycznego obcego, ale przypomina mu się, że ma swojego Feedbacka. Pochłana całą energię Megawhattów i zasypiają. Przyjeżdża dziadek Max z Gwen, a pod rękoma mają koce, w które zawijają złośliwców.

Megawhatt OV 6.png

Megawhatt naśmiewa się z Bena

W tym samym czasie, 16-letni Ben wchodzi do podziemnej bazy hydraulików, gdzie czeka na niego Rook i dziadek Max. Jest on zły na chłopaka, który się spóźnia. Rook chce pokazać Tennysonowi swój wóz, który przysłania czołg, lecz gdy on odjeżdża Ben jest zdziwiony. Jego partner zmienia ciężarówkę w samolot i chłopak mówi, że Rook czasami go zaskakuje, podkreślając na "czasami".

W aucie Rook myśli, że Ben jest na niego zły i mówi, iż są legendy o słynnym Tennysonie, a jedna z nich jest obcy X. Gdy partner dowiaduje się o tym, że nie jest kosmitą stworzonym przez fanów Bena z internetu, prosi chłopaka, by zmienił się w go, lecz Ben odmawia mówiąc, że jest to uciążliwe.

Gdy dojeżdżają do miasta, Ben jest zły, że nie ma żadnej większej akcji od pożeraczy samochodów, wielkiego węża, który kradnie torebkę i kosmicie zabierającemu niemowlakowi butelkę.

Po dłuższej chwili dostrzegają chłopaka, Corvo, który ma dziwny telefon i idą za nim. Wnet zaczyna strzelać do nich i ucieka do samochodu, Ben goniąc go mówi, że Ziąb szybko przeleci przez budynek, lecz niestety zmienia się Inferno. Leci za Corvo. Rook wsiada do Proto-Wozu i zmienia go w samolot, goniąc przestępcę. Ben strzela w oponę Jeepa i Corvo zatrzymuje się i ucieka. Rook wyskakuje z wozu i łapie go. Ben odmienia się. Nagle hałasuje coś w silniku. Blonko otwiera go i ze szklanego pojemnika wyskakuje Megawhatt. Idzie do plecaka przestępcy i uwalnia drugiego Nosediana.

Megawhatty zmawiają się i uciekają. Ben mówi Rookowi, że ma patrzeć, gdzie idą. W tym czasie Corvo ucieka. Ben, chcąc zmienić się w Szybciora, zmienia się w Mechanicznego. Denerwuje się na Omnitrix, że znów go nie posłuchał. Rook informuje Bena, że Nosedianie lecą w stronę portu. Gdy tam dobiegają, Rook dziwi się, że bateryjki nie uciekły Chronosapiensowi. Domyślają się, że chciały, aby biegli za nimi. Później wchodzą do garażu. Spostrzegają wielką maszynę z setką Megawhattów. Ben zdziwiony nie wierzy, że proszą go o pomoc.

Nagle przestępca z rękami robota i białymi włosami dostrzega, że dwie bateryjki uciekły. Drugi, z czerwonymi włosami, chce po cichu zaatakować Bena i Rooka, lecz oni atakują pierwsi powalając go. Białowłosy łapie ich w pole energetyczne. W tym czasie wchodzi Corvo i Piącha, zły, że musiał przerwać trening przez dwóch szpiegów. Wynika z tego, że Piącha kradnie nielegalne technologie. Rook używa neutralizatora pól elektrycznych i uwalnia się. Ben przekształca się w Bloxxa i atakuje opryszków. Rook zajmuje się czerwonowłosym bandytą i, używając Proto-Sprzętu, niszczy jedną roborękę. Ben powraca do swojej formy i Piącha wskakuje do mechazbroi z 12 poziomu. Ben, chcąc przekształcić się w Czterorękiego, zmienia się w nowego Gravattacka, którego niezbyt wie jak używać.

Gravattack OV 1.png

Gravattack kontra Piącha

Na dodatek Piącha jest w zbroi zasilanej 6 Nosedianami. Walka zostaje przeniesiona na zewnątrz, gdzie Ben odkrywa swoje moce grawitacyjne. Rook obmyśla plan, by chłopak unieruchomił zbroję, a on sam odda strzały. Przestępca wykorzystuje ostatni zapas energii, by wystrzelić wszystkie pociski. Gravattack, próbując odeprzeć atak odkrywa, że ma własną orbitę i może zmienić się w planetę.

Po walce przyjeżdża Max z Hydraulikami, by aresztować gang. Mówi, że Nosedianie zgłosili się jako ochotnicy do zasilania Podmiasta. Ben i Rook odlatują, a Blonko znów zaczyna o rozmowę o Obcym X.

Najważniejsze wydarzenia Edytuj

Debiuty Edytuj

Kosmici z Omnitrixa Edytuj

Postacie Edytuj

Wrogowie Edytuj

Współcześni Edytuj

Wcześniejsi Edytuj

Kosmici Edytuj

16-letni Ben Edytuj

11-letni Ben Edytuj

Błędy Edytuj

  • W wielu scenach Megawhatty nie mają symboli + i -.
  • Kiedy Bloxx złapał przestępcę, linia na jego dłoni była w kolorze czerwonym, a nie czarnym.
  • 11-letni Ben trzymał koktajl, gdy był w środku budynku, ale kiedy był na zewnątrz, koktajl zniknął.
  • W jednej scenie, kiedy Rook rozmawia z Benem, jego usta się nie poruszają.
  • W jednej scenie Bloxx roztrzaskał o ziemię, mimo że był tylko kilka metrów od ziemi.
  • Kiedy Ben wybiera Ziąba, hologram z twarzami nie znika po otworzeniu się rdzenia Omnitrixa.
  • Gdy urządzenie zostało po raz pierwszy pokazane, nie było w nim Megawhattów, ale w następnej scenie było ich pełno. Błąd ten widać wiele razy.
  • W dwóch scenach symbol Omnitrixa na Proto-Sprzęcie Rooka był cały zielony i nie miał symbolu klepsydry.
  • Gdy młody Ben miał przekształcić się w Feedbacka, przycisk aktywacji Omnitrix był po obu stronach.
  • W jednej scenie symbol Omnitrixa był z boku głowy Gravattacka.
  • W jednej scenie symbol Omnitrixa był koloru skóry Gravattacka.

Ciekawostki Edytuj

  • Retrospekcja w tym odcinku pokazuje, że 11-letni Ben nie lubił koktajli.
  • Bloxx to jedyny cudzoziemiec, którego wybór był zamierzony.
  • Gatunek Mechanicznego, Chronosapiens, jest wymieniony w tym odcinku.

Linki do odcinka Edytuj

WatchEpisodeInTV.png

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki