FANDOM

Psyphon (wym. Sajfon) to wróg Bena i sługus Vilgaxa. Był bardzo wierny Vilgaxowi i oddawał mu się całkowicie. Pomagał mu pochłonąć wszystkie moce bohaterów podbitych planet (Dwayne McDuffie potwierdził, że jedna z tych planet była jego planetą).

W "Omniverse" prowadzi własną działalność.

Wygląd Edytuj

Ben 10: Obca Potęga/Ben 10: Ultimate Alien Edytuj

Psyphon wykazuje wielkie podobieństwo do To'kustarów (gatunku Way Biga). Ma szkieletowe, czarno-białe ciało. Nosi czarny płaszcz z czerwonymi guzikami.

Ben 10: Omniverse Edytuj

W serii "Omniverse" stał się bardziej masywniejszy, zmienił się design jego płaszcza, ma też kolce na nadgarstkach. Jego róg na głowie się zaokrąglił.

Umiejętności Edytuj

Psyphon nie posiada żadnych naturalnych uprawnień, lecz ma zaawansowaną technologię wykraczającą ponad standardy Ziemi.

W odcinku "Zemsta Vilgaxa: część 1", Psyphon aktywował pole siłowe poprzez naciśnięcie na nadgarstku guzików, tak samo zrobił z granatem rzuconym w stronę policjantów. On jest też silniejszy niż Ostateczny Pajęczarz. Może strzelać laserami z rąk i posiada ogromną ilość robotów zwanych R.E.D.ami.

W "Omniverse" nieznanym sposobem zyskał kilka nowych mocy, a także sprzętów. Potrafi latać, jest też bardzo zwinny. Ma też nową broń, w tym strzykawkę atakującą układ nerwowy.

Historia Edytuj

Ben 10: Obca Potęga Edytuj

Psyphon AF.jpg

Psyphon w seriach AF/UA

Pojawia się w odcinkach "Zemsta Vilgaxa", pomagając Vilgaxowi wchłonąć uprawnienia Ultimosa. Potem udali się na Ziemię, by Vilgax mógł wyzwać Bena do walki. Odparł atak kilku policjantów i umieścił bombę, która wybuchnie, jeżeli Ben się nie pojawi. Ben nawet zapytał, czy Psyphon będzie pracować dla niego, gdyby wygrał.

Psyphon pojawił się na krótko na początku odcinka "Primus" i na końcu "Tajemnica Chromatona", podając chusteczkę Vilgaxowi, który zaraził się od Bena.

Psyphon powrócił w odcinku "Odbita sława", gdzie jest głównym czarnym charakterem i chciał pomścić porażkę swego pana niszcząc J.T. i Casha. Potem uświadamia sobie, że nie są oni mózgami Bena i postanawia walczyć z właścicielem Ultimatrixa. Jest teraz silniejszy niż wcześniej i używa swoich robotów R.E.D.ów. Udało mu się także pokonać Ostatecznego Pajęczarza. W końcu został pokonany dzięki Cashowi i JT.

W odcinku "Wróg ostateczny: część 1", Psyphon przybył pod koniec odcinka z maszyną, która pobiera moce przeciwników. Potem, kiedy przygotowuje się do walki z Benem i jego zespołem, Dagon zostaje uwolniony.

W odcinku "Wróg ostateczny: część 2", Psyphon wykorzystuje maszynę, by pochłonąć Dagona, i przekazuje go Vilgaxowi.

Ben 10: Omniverse Edytuj

Psyphon powrócił w odcinku "Wiele zmian: część 2". Obecnie prowadzi własną działalność dla gangsterów na obcych rynkach w Bellwood i Podmieście, grożąc bombami i akceptując tylko tajdenit jako zapłatę.

Podczas bitwy z Benem zademonstrował urządzenie, które uszkadza system nerwowy, przez co Armowiertło stracił kontrolę nad swoimi mocami. On i Ben zostali oddzieleni przez atak Buglizarda, przez co Psyphon walczył z nowym partnerem Tennysona, Rookiem.

On i jego gang zostają aresztowani przez hydraulików na koniec odcinka i uwięzieni wewnątrz bazy.

Psyphon as Pyronite.png

Psyphon jako pół Pyronit

Później pojawia się w odcinku "Gorzej już nie będzie", gdzie, po tym jak doktor Psychobos kradnie istotny układ stabilizatora z Omnitrix, zmienia się w pół Pyronita, a jego zespół, Liam , Fistina i Bubble Helmet, w Vaxazaura, Galvanicznego Mechamorpha i Gimlinopithecusa. Obmyślił plan ucieczki z więzienia hydraulików. Na szczęście Blukic i Driba naprawili Omnitrix Bena, przywracając im normalną postać.

W odcinku "Przesyłka specjalna" chciał licytować pakiet, który zawierał Gwiazdę Karzeł . Później połączył ją ze swoim kombinezonem i pokonał Bena jako Gigantozaura, ale został znokautowany przez szkaradną twarz Toepicka.

W odcinku "Błoto nie woda" nakazał swojemu gangowi ukraść technologie Hydraulików, aby używać ich do złych planów. Później zaczął walczyć w czołgu, ale przegrał i został aresztowany.

W odcinku "Bill Gacks", Psyphon odnajduje swojego pana i prosi go o ponowne przyjęcie do pracy. Okazuje się, że nie jest to Vilgax, tylko zwykły ziemski hydraulik Bill Gacks. Kosmita ucieka od niego, po czym spotyka potworne kałamarnice, dawne pupile swojego pana. Udaje mu się przejąć nad nim kontrole. Po chwili spotyka Vilgaxa, który rozkazuje mu iść za nim. Psyphon zostaje uwięziony, a jego panem okazuje się być Bill, który użył maski tożsamości.

W odcinku "Wypluj to!" okazuje się, że Psyphon próbował obrabować ciężarówkę przewożącą niebezpieczną broń, jednakże został przechytrzony przez Argita. W celu odzyskania urządzenia, wynajął wielu łowców nagród, którzy mieli dostarczyć mu złodzieja. SiedemSiedem złapał kosmitę i zaniósł do przywódcy. Gdy ten zaczął mu grozić, aby oddał broń, Argit połknął kostkę. Przez ten czyn, Psyphon jeszcze bardziej się zezłościł. Gdy Ben dowiedział się o całym zajściu, znając słabość wroga, zmienił się w Toepicka, który przestraszył kosmitę. Później Psyphon zostaje wyrzucony z Podmiasta.

Występy Edytuj

Ben 10: Obca Potęga Edytuj

Ben 10: Omniverse Edytuj

Gry Edytuj

Zobacz też Edytuj

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki