Proto-Sprzęt jest główną bronią Rooka, której używa w serii "Ben 10: Omniverse".

Proto-Sprzęt to wielofunkcyjna broń, która może się przekształcić w łuk, miecz, urządzenie, które wykrywa, czy w okolicy nie ma żywych istot, i wiele innych broni. Rook powiedział, że sam wykonał kilka specjalnych modyfikacji do swojego Proto-Sprzętu, ale nie powiedział jakich.

Malware zaabsorbował Proto-Sprzęt w odcinku "Ostateczna rozgrywka: część 2".

Wygląd Edytuj

Możliwość zmiany funkcji Proto-Sprzętu powoduje, że broń zmienia swój kształt. Każda forma składa się z białych i czarnych elementów, a czasami widnieją też pomarańczowe elementy. Zauważyć też można symbol międzygalaktycznego pokoju.

Opis Edytuj

Formy Edytuj

Obraz Nazwa Opis
Tryb złożony.png Forma złożona Proto-Sprzęt w formie złożonej jest nieaktywny, wyłączony. W takim trybie, broń jest noszona na ramieniu użytkownika.
Tryb pistoletu.png Forma pistoletu Proto-Sprzęt w formie pistoletu jest krótką, palną bronią używaną do strzelania na małą odległość.
Tryb palarizator.png Forma paralizatora Proto-Sprzęt w formie paralizatora pozwala na porażenie prądem przeciwnika.
640px-A Jolt from 33.png Forma strzelby Proto-Sprzęt w formie strzelby może strzelać nabojami elektrycznymi. Forma ta jest jedną z niewielu działających na ramieniu.
Rook attacks with the knife opened.png Forma miecza Proto-Sprzęt prostuje się i dodaje ostrze, które pozwala na używanie broni tak samo jak zwykłego, ziemskiego miecza.
Tryb włucznia.png Forma włóczni Proto-Sprzęt w formie włóczni pozwala na miotanie bronią i zranienie nią przeciwników.
Tryb bagnetu.png Forma bagnetu Proto-Sprzęt w formie bagnetu pozwala na działania obronno-defensywne. Można jej używać jako kastet lub podręczny taran.
640px-A Jolt27.png Forma łuku Proto-Sprzęt w formie łuku jest jedną z lepszych broni miotających. Pozwala na strzelanie pomarańczowymi, elektrycznymi strzałami, które generowane są przez samą broń.
Forma latarki.png Forma latarki Proto-Sprzęt w formie latarki działa tak samo jak zwykła, ziemska latarka. Forma ta jest jedną z niewielu działających na ramieniu.
Tryb skaneru.png Forma skanera Proto-Sprzęt w formie skanera pozwala na przeskanowanie każdej istoty żywej w celu odnalezienia poszukiwanego.
Forma tyczki.png Forma tyczki Proto-Sprzęt w formie tyczki pozwala na odbicie się i skok wzwyż. Rook używa też tego trybu do ogłuszania przeciwników.
Tryb detektor.png Forma detektora Proto-Sprzęt w formie detektora pozwala na wykrywanie i rejestrację tego, co znajduje się za jakimś obiektem.
GPS.png Forma nawigacji Proto-Sprzęt w formie nawigacji pozwala na wskazanie trasy, jaką trzeba przebyć, aby znaleźć się w wybranym miejscu.
Haker.png Forma hakera Proto-Sprzęt w formie hakera pozwala na podłączenie się do komputera i złamanie wszystkich kodów dostępów, a także haseł. Tryb ten działa też tak samo jak pendrive.
SZ72.png Forma komputera Proto-Sprzęt w tej formie działa tak samo jak zwykły ziemski komputer.
Tryb gaśnica.png Forma gaśnicy Proto-Sprzęt w formie gaśnicy pozwala na ugaszanie pożarów.
Aspirad.png Forma odkurzacza Proto-Sprzęt w formie odkurzacza pozwala na wsysanie wszystkiego, co jest w pobliżu. Urządzenie może wchłonąć również dym, gazy i inne podobne substancje.
Tryb wedki.png Forma wędki Proto-Sprzęt w formie wędki pozwala używać broni do celów relaksacyjnych - łowienia ryb.
Torno.png Forma rzeźbiarza Proto-Sprzęt w formie rzeźbiarza uruchamia mały komputerek pozwalający na kontrolę małego lasera, którym można rzeźbić.
Lejzer.png Forma lasera Proto-Sprzęt w formie lasera pozwala na używanie potężnej wiązki promieniowania elektromagnetycznego. Laser jest w stanie zniszczyć kule Rochatynika.
Spawacz.png Forma spawacza Proto-Sprzęt w formie spawacza uwalnia potężną wiązkę lasera, która może być używana do lutowania lub rozlutowywania różnych rzeczy.
Tarczaa.png Forma tarczy Proto-Sprzęt w formie tarczy pozwala no ochronę użytkownika. Tryb ten używany jest też jako bumerang.
Vlcsnap-2013-12-20-17h29m31s254.png Forma tarczy energii Proto-Sprzęt w formie tarczy energii generuje wiązkę lasera, która w pewnej odległości od użytkownika rozprasza się, tworząc dużą tarczę.
Karabin.jpg Forma karabinu Proto-Sprzęt w formie karabinu pozwala na strzelanie ładunkami energii, które mogą potężnie zranić przeciwnika.
Bat.jpg Forma batu Proto-Sprzęt w formie batu pozwala na uderzanie przeciwnika, raniąc go.
Rękawica.png Forma rękawicy energetycznej Proto-Sprzęt w formie rękawicy energetycznej tworzy rękę, która obejmuję dłoń przeciwnika. Tryb ten jest podobny do działania rękawicy bojowej.

Amunicja Edytuj

Obraz Nazwa Opis
Kiiu.png Strzały energii Strzały energii są najczęściej stosowaną amunicją w Proto-Sprzęcie. Nie są bardzo groźne, ale potrafią zranić przeciwnika.
Ade.png Nabój sieci Nabój sieci jest elementem, który po wystrzeleniu leci w kierunku przeciwnika, a w pobliżu niego otwiera się, rozwijając siatkę.
XDDDDD2.png Sieć Siec jest zwinięta w naboju. Po wystrzeleniu niego, rozwija się bardzo mocna sieć z energii.
Sfere.png Kula elektrowstrząsów Kula elektrowstrząsów po wystrzeleniu, leci za przeciwnikiem, a po zbliżeniu się do niego, uwalnia ładunki elektryczne, które rażąc przeciwnika.
Boleadeira.png Lina Lina jest nabojem w kształcie grota strzały. Po wystrzeleniu grot rozdwaja się, rozwijając line. Rook używa liny w celu zatrzymania przeciwnika, strzelając mu w nogi.
Swrtgfrrfrhjurhytfghuy.png Elektrowstrząsy Elektrowstrząsy są ulepszoną formą strzał energii. Siła ich rażenia może ogłuszyć, mocno zranić przeciwnika, a nawet go zabić.
Leser.png Laser Laser jest potężną wiązką świetlną, potrafiącą mocno zranić przeciwnika. Taka amunicja jest stosowana między innymi w: formie rzeźbiarza i formie spawacza, a także używana jest jako zwykły strzał energii.
Rook blaster.PNG Rakieta Rakieta jest jednym z częściej używanych nabojów. Rook stosuje tą formę amunicji do rozwalania ścian.

Liny Edytuj

Obraz Nazwa Opis
Tryb liny.png Lina Proto-Sprzęt zmienia się w elastyczne i wytrzymałe tworzywo, podobne do liny, o takim samym zastosowaniu.
Hak.png Hak Proto-Sprzęt w formie haku działa podobnie do liny. Różni się metalową końcówką, a także elastycznością sznura.
Wfstdgj.png Rozszczepiany hak Rozszczepiany hak jest ulepszoną formą haku. Oprócz kompetencji swojego poprzednika, hak może się rozszczepić na kilka części owijając przeciwnika.
Hygyogygt.png Uprząż do tyrolki Uprząż do tyrolki jest podobny do haku. Końcówka zaczepia się o line, co pozwala użytkownikowi zjechać po niej.
DepreyPresa1P146.png Magnetyczna sieć energii Magnetyczna sieć energii jest połączeniem liny i sieci. Po wystrzeleniu, nabój rozszczepia się rozwijając siatkę. Po objęciu przeciwnika, dwa przeciwne magnesy na rogach przyczepiają się.

Inne Edytuj

Obraz Nazwa Opis
Rook shooting with his gun.png Luneta Luneta jest jednym z niewielu wyświetlanych funkcji Proto-Sprzętu. Luneta pomaga celnie oddać strzał przeciwnikowi.
Rook taking aim.png Celownik Celownik ma takie samo zastosowanie jak luneta. Różni je kwadratowy wyświetlacz.
Degtdd.png Ulepszony celownik Ulepszony celownik oprócz kompetencji celownika potrafi obliczyć długość strzału, a także pokazać gdzie trzeba strzelić, aby osiągną wybrany efekt.
Vlcsnap-2013-12-20-18h48m12s113.png Wskaźnik baterii Wskaźnik baterii ukazuje stan naładowania akumulatora, a także stan broni.

Znani użytkownicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Proto-Sprzęt jest najbardziej uniwersalną bronią we wszechświecie.
  • Proto-Sprzęt został stworzony przez Galwanów.
  • Proto-Sprzęt jest połączeniem do Proto-Zbroi - razem dziełają niezawodnie.
  • Według Derricka, Rook posiada jedyny dotychczas Proto-Sprzęt.
  • Rook otrzymał kolejny Proto-Sprzęt, po tym jak Malware wchłonął go.

Zobacz też Edytuj

Zobacz inne Wiki!