Proto-Sprzęt jest główną bronią Rooka, której używa w serii "Ben 10: Omniverse".

Proto-Sprzęt to wielofunkcyjna broń, która może się przekształcić w łuk, miecz, urządzenie, które wykrywa, czy w okolicy nie ma żywych istot, i wiele innych broni. Rook powiedział, że sam wykonał kilka specjalnych modyfikacji do swojego Proto-Sprzętu, ale nie powiedział jakich.

Malware zaabsorbował Proto-Sprzęt w odcinku "Ostateczna rozgrywka: część 2".

Wygląd Edytuj

Możliwość zmiany funkcji Proto-Sprzętu powoduje, że broń zmienia swój kształt. Każda forma składa się z białych i czarnych elementów, a czasami widnieją też pomarańczowe elementy. Zauważyć też można symbol międzygalaktycznego pokoju.

Opis Edytuj

Formy Edytuj

Obraz Nazwa Opis
Tryb złożony Forma złożona Proto-Sprzęt w formie złożonej jest nieaktywny, wyłączony. W takim trybie, broń jest noszona na ramieniu użytkownika.
Tryb pistoletu Forma pistoletu Proto-Sprzęt w formie pistoletu jest krótką, palną bronią używaną do strzelania na małą odległość.
Tryb palarizator Forma paralizatora Proto-Sprzęt w formie paralizatora pozwala na porażenie prądem przeciwnika.
640px-A Jolt from 33 Forma strzelby Proto-Sprzęt w formie strzelby może strzelać nabojami elektrycznymi. Forma ta jest jedną z niewielu działających na ramieniu.
Rook attacks with the knife opened Forma miecza Proto-Sprzęt prostuje się i dodaje ostrze, które pozwala na używanie broni tak samo jak zwykłego, ziemskiego miecza.
Tryb włucznia Forma włóczni Proto-Sprzęt w formie włóczni pozwala na miotanie bronią i zranienie nią przeciwników.
Tryb bagnetu Forma bagnetu Proto-Sprzęt w formie bagnetu pozwala na działania obronno-defensywne. Można jej używać jako kastet lub podręczny taran.
640px-A Jolt27 Forma łuku Proto-Sprzęt w formie łuku jest jedną z lepszych broni miotających. Pozwala na strzelanie pomarańczowymi, elektrycznymi strzałami, które generowane są przez samą broń.
Forma latarki Forma latarki Proto-Sprzęt w formie latarki działa tak samo jak zwykła, ziemska latarka. Forma ta jest jedną z niewielu działających na ramieniu.
Tryb skaneru Forma skanera Proto-Sprzęt w formie skanera pozwala na przeskanowanie każdej istoty żywej w celu odnalezienia poszukiwanego.
Forma tyczki Forma tyczki Proto-Sprzęt w formie tyczki pozwala na odbicie się i skok wzwyż. Rook używa też tego trybu do ogłuszania przeciwników.
Tryb detektor Forma detektora Proto-Sprzęt w formie detektora pozwala na wykrywanie i rejestrację tego, co znajduje się za jakimś obiektem.
GPS Forma nawigacji Proto-Sprzęt w formie nawigacji pozwala na wskazanie trasy, jaką trzeba przebyć, aby znaleźć się w wybranym miejscu.
Haker Forma hakera Proto-Sprzęt w formie hakera pozwala na podłączenie się do komputera i złamanie wszystkich kodów dostępów, a także haseł. Tryb ten działa też tak samo jak pendrive.
SZ72 Forma komputera Proto-Sprzęt w tej formie działa tak samo jak zwykły ziemski komputer.
Tryb gaśnica Forma gaśnicy Proto-Sprzęt w formie gaśnicy pozwala na ugaszanie pożarów.
Aspirad Forma odkurzacza Proto-Sprzęt w formie odkurzacza pozwala na wsysanie wszystkiego, co jest w pobliżu. Urządzenie może wchłonąć również dym, gazy i inne podobne substancje.
Tryb wedki Forma wędki Proto-Sprzęt w formie wędki pozwala używać broni do celów relaksacyjnych - łowienia ryb.
Torno Forma rzeźbiarza Proto-Sprzęt w formie rzeźbiarza uruchamia mały komputerek pozwalający na kontrolę małego lasera, którym można rzeźbić.
Lejzer Forma lasera Proto-Sprzęt w formie lasera pozwala na używanie potężnej wiązki promieniowania elektromagnetycznego. Laser jest w stanie zniszczyć kule Rochatynika.
Spawacz Forma spawacza Proto-Sprzęt w formie spawacza uwalnia potężną wiązkę lasera, która może być używana do lutowania lub rozlutowywania różnych rzeczy.
Tarczaa Forma tarczy Proto-Sprzęt w formie tarczy pozwala no ochronę użytkownika. Tryb ten używany jest też jako bumerang.
Vlcsnap-2013-12-20-17h29m31s254 Forma tarczy energii Proto-Sprzęt w formie tarczy energii generuje wiązkę lasera, która w pewnej odległości od użytkownika rozprasza się, tworząc dużą tarczę.
Karabin Forma karabinu Proto-Sprzęt w formie karabinu pozwala na strzelanie ładunkami energii, które mogą potężnie zranić przeciwnika.
Bat Forma batu Proto-Sprzęt w formie batu pozwala na uderzanie przeciwnika, raniąc go.
Rękawica Forma rękawicy energetycznej Proto-Sprzęt w formie rękawicy energetycznej tworzy rękę, która obejmuję dłoń przeciwnika. Tryb ten jest podobny do działania rękawicy bojowej.

Amunicja Edytuj

Obraz Nazwa Opis
Kiiu Strzały energii Strzały energii są najczęściej stosowaną amunicją w Proto-Sprzęcie. Nie są bardzo groźne, ale potrafią zranić przeciwnika.
Ade Nabój sieci Nabój sieci jest elementem, który po wystrzeleniu leci w kierunku przeciwnika, a w pobliżu niego otwiera się, rozwijając siatkę.
XDDDDD2 Sieć Siec jest zwinięta w naboju. Po wystrzeleniu niego, rozwija się bardzo mocna sieć z energii.
Sfere Kula elektrowstrząsów Kula elektrowstrząsów po wystrzeleniu, leci za przeciwnikiem, a po zbliżeniu się do niego, uwalnia ładunki elektryczne, które rażąc przeciwnika.
Boleadeira Lina Lina jest nabojem w kształcie grota strzały. Po wystrzeleniu grot rozdwaja się, rozwijając line. Rook używa liny w celu zatrzymania przeciwnika, strzelając mu w nogi.
Swrtgfrrfrhjurhytfghuy Elektrowstrząsy Elektrowstrząsy są ulepszoną formą strzał energii. Siła ich rażenia może ogłuszyć, mocno zranić przeciwnika, a nawet go zabić.
Leser Laser Laser jest potężną wiązką świetlną, potrafiącą mocno zranić przeciwnika. Taka amunicja jest stosowana między innymi w: formie rzeźbiarza i formie spawacza, a także używana jest jako zwykły strzał energii.
Rook blaster Rakieta Rakieta jest jednym z częściej używanych nabojów. Rook stosuje tą formę amunicji do rozwalania ścian.

Liny Edytuj

Obraz Nazwa Opis
Tryb liny Lina Proto-Sprzęt zmienia się w elastyczne i wytrzymałe tworzywo, podobne do liny, o takim samym zastosowaniu.
Hak Hak Proto-Sprzęt w formie haku działa podobnie do liny. Różni się metalową końcówką, a także elastycznością sznura.
Wfstdgj Rozszczepiany hak Rozszczepiany hak jest ulepszoną formą haku. Oprócz kompetencji swojego poprzednika, hak może się rozszczepić na kilka części owijając przeciwnika.
Hygyogygt Uprząż do tyrolki Uprząż do tyrolki jest podobny do haku. Końcówka zaczepia się o line, co pozwala użytkownikowi zjechać po niej.
DepreyPresa1P146 Magnetyczna sieć energii Magnetyczna sieć energii jest połączeniem liny i sieci. Po wystrzeleniu, nabój rozszczepia się rozwijając siatkę. Po objęciu przeciwnika, dwa przeciwne magnesy na rogach przyczepiają się.

Inne Edytuj

Obraz Nazwa Opis
Rook shooting with his gun Luneta Luneta jest jednym z niewielu wyświetlanych funkcji Proto-Sprzętu. Luneta pomaga celnie oddać strzał przeciwnikowi.
Rook taking aim Celownik Celownik ma takie samo zastosowanie jak luneta. Różni je kwadratowy wyświetlacz.
Degtdd Ulepszony celownik Ulepszony celownik oprócz kompetencji celownika potrafi obliczyć długość strzału, a także pokazać gdzie trzeba strzelić, aby osiągną wybrany efekt.
Vlcsnap-2013-12-20-18h48m12s113 Wskaźnik baterii Wskaźnik baterii ukazuje stan naładowania akumulatora, a także stan broni.

Znani użytkownicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Proto-Sprzęt jest najbardziej uniwersalną bronią we wszechświecie.
  • Proto-Sprzęt został stworzony przez Galwanów.
  • Proto-Sprzęt jest połączeniem do Proto-Zbroi - razem dziełają niezawodnie.
  • Według Derricka, Rook posiada jedyny dotychczas Proto-Sprzęt.
  • Rook otrzymał kolejny Proto-Sprzęt, po tym jak Malware wchłonął go.

Zobacz też Edytuj

Zobacz inne Wiki!