FANDOM

Poprzedni odcinek
Pomocnicy hydraulików
Położenie odcinka Następny odcinek
Darkstar
Obcy X
Angielski: X = Ben + 2
X = Ben 2.png
Seria Ben 10: Obca Potęga Numer odcinka 13
Sezon 1 Ogólny odcinek 65
Premiera Twórcy
Polska 30 maja 2009 Scenariusz Matt Wayne
USA 31 sierpnia 2008 Reżyseria Butch Lukic
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery!
Obcy X  to trzynasty odcinek serii "Ben 10: Obca Potęga". Jego polska premiera miała miejsce 30 maja 2009 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie Edytuj

Na statku kosmicznym, Frolic rozmawia z Raffem, jednym z dowódców. Wyjaśnia, że w chwili zwiedzania systemu gwiezdnego wroga, zostali zaatakowani przez SiedemSiedem, a księżniczka Attea zaginęła. Przekazują wiadomość cesarzowi Milleousowi, który niszczy Frolica i wysyła Raffa na najbliższą planetę, Ziemię.

Ben, Gwen i Kevin siedzą w samochodzie. Przed nimi pojawiają się najeźdźcy kierujący bronią na trio, ale Raff każe im odłożyć broń. Kevin ujawnia, że robił z nim interesy, gdy był jeszcze oszustem. Raff wyjaśnia sytuację Kevinowi i zespołowi, a Ben zgadza się pomóc po tym, jak Milleous grozi wysadzeniem Ziemi. Gwen wykorzystuje ubrania Attey do śledzenia jej aż do tamy.

SiedemSiedem niszczy tamę próbując strzelić w Atteę. Ben postanawia użyć niesprawdzonej transformacji i zmienia się w Obcego X, aby zatrzymać wodę i naprawić tamę. Jednak SiedemSiedem porywa Atteę, a Iks nie jest w stanie się poruszać. Ben wkrótce zdaje sobie sprawę, że aby obcy mógł zrobić cokolwiek, musi przekonać do tego jedną z dwóch osobowości, Bellicusa, głos gniewu i agresji, lub Serenę, głos miłości i współczucia.

Raff teleportuje grupę do Milleousa. Ten niszczy planetę Pluton, by wykazać siłę swojego promienia, którym zaatakuje Ziemię. Co gorsza, Ben odkrywa, że ​​Bellicus i Serena nie chce go zmienić z powrotem w człowieka. Kevin absorbuje oponę swojego samochodu, a następnie ucieka wraz z Gwen, kiedy cesarz każe ich atakować. W tym czasie, Ben próbuje przekonać Bellicusa i Serenę, by ratować Ziemię, ale bezskutecznie. Kiedy Gwen i Kevin uciekają przed najeźdźcami, trafiają na Atteę i SiedemSiedem. SiedemSiedem uwalnia księżniczkę, ale wtedy Attea ujawnia, że zapłaciła łowcy dwa razy więcej za obalenie Milleousa.

Attea więzi Milleousa, Gwen, Kevina i Obcego X. Kiedy Ben widzi to, zmusza Bellicusa i Serenę do uwolnienia go z ciała cudzoziemca. Przed wystrzeleniem promienia w Ziemię, Ben zamienia się w Szlamfajera i pokonuje przestępców, a Milleous znów zasiada na tronie, a swą córkę wsadza do więzienia. Rezygnuje też ze zniszczenia Ziemi. Na końcu Ben mówi, że nigdy nie zmieni się w Obcego X, mimo że jest najsilniejszy ze wszystkich jego transformacji.

Najważniejsze wydarzenia Edytuj

Debiuty Edytuj

Debiuty kosmitów z Omnitrixa Edytuj

Postacie Edytuj

Wrogowie Edytuj

Kosmici Edytuj

Błędy Edytuj

  • W dwóch scenach, dziura w zbroi Kevina była niebieska, a w jednej była czarna.
  • W jednej scenie, Obcemu X brakuje symbolu Omnitrixa.

Ciekawostki Edytuj

  • Odkrywamy, że Gwen nie tylko ma możliwość śledzenia, gdzie ktoś jest, ale jest także w stanie zobaczyć, co on/ona robi w tym czasie.
  • Pluton zostaje zniszczony w tym odcinku przez Milleousa jako ostrzeżenie dla Ziemi.

Linki do odcinka Edytuj

WatchEpisodeInTV.png

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki