FANDOM

Yawahtacsip (pierwotnie) lub Legerdomena to międzywymiarowa kraina magii i many, znana również jako "sfera magii". Latanie w Legerdomenie jest niemożliwe, ponieważ niebo i ziemia nie są tam równoległe. Jest tam inna strefa czasowa, niż na Ziemi (dwa dni to tylko parę minut na Ziemi).

Historia Edytuj

Trio trafia do Yawahtacsip ścigając Aggregora w odcinku "Skąd płynie magia?". Ben i Kevin próbowali rozwalić drzwi, ale Gwen mówi, że tylko prawdziwa nazwa je otworzy. Ben kamieniem na ziemi napisał to, co zapamiętał, jednak Gwen to źle wymawiała, więc teleportowała się po Czarodziejkę. Ta z niechęcią pomogła im i nad Mistycznym Zapadliskiem trio dowiaduje się, że jej rodzice zginęli z rąk najpotężniejszego mistyka many i podłego dyktatora - Adwaity. Dziewczyna tam zostaje, a Ben obiecuje, że tam powrócą, ale gdy pokonają Aggregora.

Legerdomain

Legerdomena w "Ultimate Alien"

Zgodnie z obietnicą Bena wracają tam w odcinku "Wróg mojej nieprzyjaciółki" bez niemałych kłopotów: zaklęcie mogące otworzyć drzwi do Yawahtacsip ciągle się zmienia. Dzięki temu, że Gwen udało się shakować hasło, dostają się tam. Zdziwili się, gdy okazało się, że Czarodziejka pokonała Adwaitę, została królową i wszystkie żywe dusze oddaje Dagonowi, by odzyskać swojego ojca. Gwen, Ben i Kevin także zostali poddani transakcji, ale gdy ojciec Hope dowiedział się, ile istot zostało poświęconych, nie zgadza się na taki układ i cofa transakcję, przez co wszyscy w Legerdomenie zmartwychwstali.

Ben , Gwen i Kevin znów tam wracają w odcinku "Miejsce dla dwojga" ścigając Darkstara. Okazuje się, że Michael jest w związku z Czarodziejką, jednak gdy ten nie zapamiętał jej imienia wypędza go i trio z jej świata.

W serii  Omniverse okazuje się że De Szrama, został w niej uwięziony. Wydostaje się z wymiaru w odcinku "Zed i ekipa detektywów" przez portal który stworzył Darkstar. W odcinku  "Na zamku De SzramyCzarodziejka została odesłana do legerdomeny przez Rooka.

Pojęcia Edytuj

Yawa

Nazwa zaklęcia otwierająca drzwi

Ciekawostki Edytuj

  • Gwen była tam w odc. "Ken 10"
  • W Yawahtacsip jest (z Benem, Gwen i Kevinem) 600 tys. dusz.
  • W Yawahtacsip dwa ludzkie dni to parę minut w tym wymiarze.
  • W odcinku "Miejsce dla dwojga" okazuje się, że moc, którą się posiądzie tam, można "zabierać" ze sobą do innych wymiarów.
  • Miejsce to zwiększa moc Anodytów.
  • Nazwa zaklęcia otwierającego drzwi do Legerdomeny zmienia się co kilka sekund, odkąd Czarodziejka przejęła tam władzę.
  • Legerdomena jest podobna do Nicości zwłasza w Ultimate Alien.

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki