FANDOM

Kryształ Petropii to święty artefakt dla mieszkańców Petropii. Jest on dobrze znany ze swojej siły i niezniszczalności.

Początkowo sądzono, że kryształ jest źródłem energii. Później odkryto, że ten kryształ może przywrócić życie każdego Petrosapiena i całą planetę Petropię.

Historia Edytuj

Od początku istnienia planety Petropii, kryształ zapamiętał DNA każdego mieszkańca. Może być użyty tylko przez godnego Crystalsapiensa lub Petrosapiena.

Został on skradziony przez Tetraxa i dany Vilgaxowi, który użył go do zniszczenia Petropii, kiedy mieszkańcy nie poddali się mu. Ale w tym czasie ani Tetrax, ani Vilgax nie wiedzieli o prawdziwej mocy kryształu.

Ben 10: Obca Potęga Edytuj

Przed odcinkiem "Tajemnica Chromatona", Tetrax podczas zwiedzania ruin Petropii dowiedział się o prawdziwym przeznaczeniu kryształu. Potem ukradł go Vilgaxowi i dał Chromatonowi. Był on użyty w celu odbudowania Petropii i jego mieszkańców przez Chromatona i Bena jako Diamentogłowego. Kiedy planeta powróciła do życia, został nadany jej strażnik zwany Sugilite, który zabezpieczył odpowiednio kryształ.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to najświętszy kryształ.
  • Jest w stanie zniszczyć planetę.
  • Znajduje się na głowie Slugilite'a.

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki