FANDOM

Poprzedni odcinek
Starzy znajomi
Położenie odcinka Następny odcinek
Uwolnić Skrzegita
Helisa zguby
Angielski: Trouble Helix
Trouble Helix.png
Seria Ben 10: Omniverse Numer odcinka 446
Sezon 111 Ogólny odcinek 154
Premiera Twórcy
Polska 10 października 2012 Scenariusz Geoffrey Thorne
USA 6 października 2012 Reżyseria Dan Riba
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery!
Helisa zguby to czwarty odcinek serii "Ben 10: Omniverse". Jego polska premiera miała miejsce 10 października 2012 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie Edytuj

Późno w nocy, Khyber pojawia się w sklepie Maxa i włamuje się do komputera. Tymczasem Blukic i Driba testują na Chromatonie broń. Gdy odmienia się myśląc, że będzie mógł iść do domu, Galwani strzelają i zmienia się w Kulopłota.

Chromastone in Omniverse.png

Chromaton testuje broń laserową.

Khyber widzi w komputerze to, co działo się 5 lat temu na Galwanie, gdzie Azmuth i Albedo pracują nad czymś. Nagle wchodzi Max proszący Azmutha o naprawienie Omnitrixa, gdyż Ben jest zablokowany w innym cudzoziemcu co tydzień. Ben wchodzi do laboratorium jako Szybcior psujący z ciekawością wynalazki Azmutha. Galwan, denerwując się, naprawia Omnitrix.

Dziadek Max każe Gwen pilnować Bena na korytarzu, bo musi porozmawiać z Azmuthem. Nagle za oknem spada meteor, który okazuje się być podgatunkiem Mechamorfa, który leci do miasta. Ben, widząc przez okno wybuchy, chce tam iść, więc zamienia się w Feedbacka. Na zewnątrz atakuje Mechamorfa.

Feedback początkowo ma przewagę, lecz gdy przeciwnik złapał jego Omnitrix, Ben rzuca go na ziemię i próbuje pochłonąć jego energię, lecz odmienia się. Chwilę później zmienia się w Czterorękiego i walczy dalej. Galwaniczny Mechamorf zdziera mu kawałek koszuli. Wróg wygrywa wbijając Bena w podłogę laboratorium.

Malware wchodzi do laboratorium chcąc zabić Azmutha, ponieważ złamał przysięgę. Albedo ujawnia, że helisa jest prawie skończona. Malware pochłania helisę i Albedo, uciekając na Galwana B.

Wszyscy z wyjątkiem Gwen wsiadają do statku i lecą na Galwana B. Azmuth opowiada jak stworzył Galwanicznego Mechamorfa: "Na początku księżyc był martwą skałą, ja wiedziałem, że na Galwanie może istnieć życie, ale przez moje wszystkie eksperymenty powstała technoorganiczna rasa kosmitów. Tak samo powstał Malware - z bólu i cierpienia - miał niedokończony kod życia, przez co nie potrafił łączyć się z przedmiotami tylko pochłaniać je". Azmuth chciał go wyleczyć, lecz było to bardzo trudne. Lądując grupa odkrywa, że Malware pochłonął moc innych Mechamorfów robiąc z nich skały. Azmuth twierdzi, że może uratować ich, ale tylko teraz. Max sięga broń, a Ben zmienia się w Inferno i idzie do Malware'a. Albedo kończy helisę i Malware dostaje jego upgradowanie, lecz Galwan wyjaśnia, że sabotował, i tak naprawdę on wybuchnie.

Trouble Helix Ben 10 Omniverse (6).jpg

Diamentogłowy pokonuje Malware'a

Plan Albedo okazał się zły i Malware zmienia się w negatywną wersję i określa, że "gdy pochłania technologię to nie upgraduje jej, tylko technologia upgraduje go", tym samym pochłania broń Maxa. Ben zamienia się w Kulopłota i próbuje walczyć, lecz Malware chce oderwać Omnitrix. Ben odmienia się i ucieka, lecz spada na niego gruz. Nieoczekiwanie ukazuje się Diamentogłowy, zamieniając Malware'a w kryształ.

Khyber zapisuje pliki i wychodzi do swojego psa.

Najważniejsze wydarzenia Edytuj

Debiuty Edytuj

Kosmici Edytuj

Postacie  Edytuj

Wrogowie Edytuj

Współcześni Edytuj

W retrospekcji Edytuj

Kosmici Edytuj

16-letni Ben Edytuj

11-letni Ben Edytuj

Błędy Edytuj

  • Przycisk aktywacji Omnitrixa pojawia się wiele razy na obu stronach tarczy.
  • W jednej ze scen, gdzie Malware z uszkodzonym kodem życia walczył z Benem, któremu skończył się limitu czasu, słyszany jest dźwięk Omnitrixa 16-letniego Bena.
  • W niektórych scenach Czteroręki nie miał paska na plecach.
  • W jednym ujęciu ręce Malware'a były całe czarne.
  • Kiedy Malware strzelił w Kulopłota, nie miał on na plecach pancerza.
  • W jednym ujęciu bluzka Gwen jest całkowicie ciemnoniebieska, a nie jasnobłękitna.
  • W jednym ujęciu symbol Omnitrixa na Kulopłocie nie był na czole, tylko na jego piersi.
  • Kiedy Ben chce zobaczyć, co się dzieje na placu, tarcza Omnitrixa ma błędny schemat.

Ciekawostki Edytuj

  • Początki Malware'a są ukazane.
  • Khyber dowiaduje się więcej o przeszłości Bena i helisie.
  • Ten odcinek jest wydarzeniem przed "Wiele zmian: część 1".

Linki do odcinka Edytuj

WatchEpisodeInTV.png

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki