FANDOM

Gwendolyn Catherine Tennyson to po części człowiek i Anodytka. Jest kuzynką Bena oraz hydraulikiem. W wieku 15 lat zakochała się w Kevinie Levinie, a wieku 16 lat już dobrze opanowała magię. W serii "Ben 10: Omniverse" zdała maturę i wyjechała studiować na uniwersytecie Friedkina.

Wygląd Edytuj

Ben 10 Edytuj

Gwen
1392283262266
ma krótko ostrzyżone, rude włosy z niebieską spinką. W uszach ma małe granatowe kolczyki. Nosi białe sportowe buty z niebieskimi sznurówkami, krótkie białe spodnie i jasnoniebieską bluzkę z ciemniejszym rękawem, a także głową kota na klatce piersiowej.
Szczęściara
Gwen Tennyson 14
nosi czarny kombinezon z butami o takim samy kolorze. Rękawy oraz nogawki są średniej długości. W pasie ma przeplecioną jasnofioletową chustę, a na twarzy czarno-fioletową maskę.

Ben 10: Obca Potęga/Ben 10: Ultimate Alien Edytuj

Gwen
GdM P1 (157)
ma długie, rozpuszczone włosy, które sięgają za barki. Nosi białą koszulę z kołnierzykiem i mankietami, a na niej niebieski sweter. Posiada też krótką czarną spódniczkę. Na nogach ma brązowe rajstopy i czarne buty na obcasie.
Później Gwen
DT94
ma upięte włosy w wysoką kitkę. Ubiera czerwony sweter, a pod nim białą koszulę z kołnierzykiem i mankietami. Dolna część ubioru nie zmieniła się.
Szczęściara
Lucky Girl 001
nosi czarny kombinezon z butami o takim samy kolorze, natomiast na twarzy posiada czarno-fioletową maskę. Pasek i rękawiczki są jasnofioletowe.
Forma Anodytki
LFEP 460
posiada szczupłą ciemnofioletową sylwetkę z jaśniejszymi konturami. Twarz ma jaśniejszy odcień niż reszta ciała. Włosy są białe z różowym konturem, natomiast oczy mają biały kolor.

Ben 10: Omniverse Edytuj

Gwen
Muchas Cosas Cambian (1) 110
ma upięte włosy w wysoką kitkę, a na twarzy pojawiły się piegi. Nosi białą koszulę z kołnierzykiem i mankietami, a na niej niebieski sweter. Posiada też krótką czarną spódniczkę. Na nogach ma białe podkolanówki i czarne buty.
Gwen
PPCM (230)
po utworzeniu nowego wszechświata przez Obcego X drastycznie się zmieniła. Ponownie ma krótko ostrzyżone włosy z niebieską spinką, a na oczach widnieją niebieskie okulary. Nosi jasnoniebieską bluzkę z ciemniejszymi końcówkami i kotem na klatce piersiowej, natomiast spódniczka jest tego samego koloru, lecz ma na sobie wzór białej kratki. Na nogach ma białe podkolanówki i niebieskie sportowe buty z białymi sznurówkami.
Forma Anodytki i Szczęściary
MI (10)
została połączona. Jej skóra ma jasnoróżowy odcień, a włosy odzwierciedlają te z ludzkiej formy. Twarz zakrywa ciemnoniebieska szpiczasta maska z czarnymi otworami na różowe oczy. Nosi ciemną bluzkę z jaśniejszymi końcówkami i czarnym kotem z różowymi oczami na klatce piersiowej. Do spódniczki jest przyczepiony biały pas. Jasnoniebieskie rękawice mają czarne końcówki, natomiast buty są dwukolorowe.
11-letnia Gwen
Ben Again (71)
jest taka sama jak w oryginalnej serii, lecz nie posiada kolczyków na uszach, a na twarzy pojawiły się piegi.

Osobowość Edytuj

Gwen to szybka myślicielka i instynktowna osoba. Ufa innym, a nawet czasami zbyt mocno, jak ukazano w odcinku "Zbyt gorący". Radzi sobie w niebezpiecznych sytuacjach, często pomimo niesprzyjających warunków. Jest bardzo silna - fizycznie i psychicznie, a także pokazuje dobre wychowanie, lecz czasami używa sarkazmu i zwiększa swoje ego. Gwen jest bardzo opiekuńczym, współczującym człowiekiem co wynika z jej akceptacji przeszłości i działań Kevina, w zmutowanych formach a także jej wypowiedzi, że nie dba o jego wygląd.

W odcinku "Niełatwo być Gwen", Gwen pokazuje, że bierze swoją edukację bardzo poważnie. Budzi się o 5:30 rano, a wraca bardzo późno do domu. Jest zaangażowana w wiele działań, takich jak jogging, ćwiczenie francuskiego i szkolne zajęcia karate.

Umiejętności Edytuj

LFEP 182

Kontrola many

Gwen jest Anodytką i odziedziczyła swoje zdolności po babci Verdonie, co zostaje przedstawione w odcinku "Wizyta". Dzięki temu jest w stanie swobodnie manipulować i kontrolować manę, a także tworzyć wybuchy energii, tarcze i bariery. Jej moce są wykorzystywane głównie jak konstrukcje energetyczne, pozwalając jej na użycie różnych rodzajów struktur takich jak: młotki, kaski, tarany i belki, lecz służą też do przemieszczania się. Okazuje się, że Gwen może synchronizować swoje style sztuk walki z jej umiejętnościami manipulacji energii. Za pomocą pozostawionej many, jest w stanie odnaleźć każdą istotę, idąc tym tropem. Potrafi też teleportować się, używać telekinezy i telepatii, a także pochłaniać manę. Gwen może zrzucić ludzką powłokę i pokazać prawdziwą - Anodycką, w której ma możliwość lotu i zmiany rozmiaru.
Gwen blue beam

Stosowanie zaklęć

Gwen od oryginalnej serii jest postrzegana używając magii, poprzez rzucanie magicznych, mistycznych zaklęć z księgi zaklęć i Archamady. Odmawianie ich umożliwia jej wykorzystanie różnych magicznych mocy i umiejętności. Początkowo Gwen wszystkie zaklęcia mówiła głośno, aby aktywować swoje magiczne moce i zdolności, lecz wraz z wiekiem większość jej czarów jest stosowana niewerbalnie. Według niej, ich nauka nie jest prosta, jednak uczy się ich sama. Poprzez magię nauczyła się projekcji astralnych. Od początku bohaterstwa u boku Bena, Gwen poszukiwała mistycznych amuletów Bezelu. Podczas ich użytku przybierała postać tajnej superbohaterki - Szczęściary. Pomimo tego, że dla bezpieczeństwa niszczy je, w odcinku "Zed i ekipa detektywów" zdobywa jeden z nich, który umożliwia lewitacje i lot.

Gwen Karate

Gwen pokonuje przeciwnika

Gwen jest zdolną gimnastyczką specjalizującą się w sztukach walki. Nawet w oryginalnej serii niekiedy okazała się całkiem dobra w walce wręcz przeciwko wrogom, którzy mieli zwiększony poziom wytrzymałości. W wieku piętnastu lat okazuje się, że ma czarny pas w taekwondo. Kiedy woli używać lekkoatletyki podczas walk lub kiedy nie może polegać na mocach, wówczas bardzo umiejętnie walczy wręcz.

Gwen okazuje się być bardzo inteligentna i kompetentna. Przed odkryciem jej wrodzonych magicznych uprawnień, często używała mózgu, by pomóc Benowi. Okazała się również specem komputerowym.

Historia Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Biografia Gwen Tennyson

Gwen jako 10-latek u boku kuzyna i dziadka staje się superbohaterką. Początkowo doradza im swoją inteligencją, spostrzegawczością i niezwykłą strategią. Po spotkaniu swojej nemezis, Czarodziejki, Gwen odbiera je księgę czarów, poprzez którą zaczyna umiejętnie walczyć zaklęciami. Pięć lat później, Max znika w tajemniczych okolicznościach. Ponownie współpracuje z Benem, który zakłada Omnitrix i wspólnie ze starym wrogiem Kevinem odnajdują hydraulika i zwalczają najazd Nadistot, a także dowiaduje się o pochodzeniu swoich umiejętności. Podczas misji więź między nią a Levinem przeradza się w coś więcej niż przyjaźń. W serii "Ben 10: Ultimate Alien", Gwen dalej kontynuuje swój romans i wspólnie z nosicielem zegarka pokonują Ostatecznego Aggregora, Vilgaxa i Dagona. W serii "Ben 10: Omniverse", Gwen wraz z chłopakiem wyjeżdża z Bellwood studiować na uniwersytecie Friedkina, odkładając rolę bohatera na drugi plan w życiu. Często powracają pomóc Benowi w sytuacjach poważnego zagrożenia.

Alternatywne wersje Edytuj

Linia czasu Bena 10.000 Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Gwendolyn Tennyson

W wieku 30 lat, Gwendolyn zabrała z przeszłości Bena i swoją młodszą wersję, w celu pozbycia się "kryzysu", którym okazała się utrata szczęścia w byciu bohaterem Bena 10.000. Wspólnie przywrócili herosowi dziecięcą radość w swoim zawodzie. Dwanaście lat później, przerwała pościg za smokiem w Legerdomenie i podarowała synowi kuzyna - Kenny'emu kamiennego zwierzaka.

Linia czasu Bena 10.000 (Ultimate Alien) Edytuj

Ben 10.000 nie oddał Omnitrixa Vilgaxowi, a jednocześnie z Gwendolyn udało im się pokonać wroga. Po pewnym czasie Tennyson został prezydentem Ziemii i odparł trzecią inwazję Vilgaxian podczas swojej kadencji. Tuż po tym, jego kuzynka przejęła po nim to stanowisko.

Świat marzeń Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Ultra Szczur

Gwen w świecie marzeń Bena i Enocha stała się superbohaterką. Dostała niezwykłe moce, po tym jak młody Tennyson zrozumiał, że może rządzić snem, gdyż jest to jego sen. Właśnie wtedy zmienił się w Ultra Bena, Gwen w Ultra Szczura, natomiast dziadka w Ultra Dziadka. Wspólnie pokonali wymarzonych wrogów, po czym budząc się, stracili alter ego.

Linia czasu Gwen 10 Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Gwen 10

Max zabiera wnuków na zwyczajne, rodzinne wakacje. Pewnej nocy Gwen odnajduje Omnitrix. W miejscu zderzenia meteorytu z Ziemią pojawia się przed Benem. Chłopak jest zdziwiony, bo myślał, że miał zegarek. Gdy dziewczyna jest uwięziona przez Vilgaxa, Tennysonowie Gruchotem wlatują na statek wroga i ratują dziewczynę. Omnitrix spada z ręki Gwen i ląduje na nadgarstku Maxa.

Nieznana linia czasu Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Gwen Tennyson

Gwen prowadzi normalne życie, w którym nic ciekawego się nie dzieje. W przeciwieństwie do Bena jest zadowolona z takiego faktu, gdyż może poświęcać się nauce. Kuzyn jest bardzo zbliżony do dziewczyny, tylko dlatego, że przeżyli wspólnie najgorsze wakacje, o których bardzo często rozmawiają.

FusionFall Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Gwen Tennyson

Po tym jak kilka lat temu Lord Fuse zaatakował Ziemię, hydraulicy i inni bohaterowie współpracują, aby pokonać wrogów. Gwen znajduje się w Pryszczowych Górach ("Harcerz Lazlo"), gdzie bada magiczny, kosmiczny totem. Właśnie on może być kluczem do zagadki sposobu na pokonanie wroga.

Występy Edytuj

Ben 10 Edytuj

Ben 10: Obca Potęga Edytuj

Ben 10: Omniverse Edytuj

Filmy Edytuj

Relacje Edytuj

Zainteresowania miłosne Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W początkowych prototypach oryginalnej serii, Gwen miała być przyjaciółką Bena, nie kuzynką.
  • W odcinku "Duchowe wyzwolenie", Gwen wspomina, że należy do klubu uczniów jujitsu, lecz w odcinku "Ben 10 powraca: część 1" okazuje się, że trenuje taekwondo i uczestniczy w zajęciach karate.
  • W odcinku "Ostatni taniec" okazuje się, że ulubione kwiaty Gwen to żółte róże.
  • W odcinku "Zemsta Vilgaxa: część 2" okazuje się, że Gwen cierpi na arachnofobię, czyli skrajny lęk przed pająkami.
  • W odcinku "Transmogryfikacja Eunice", DNA Gwen zostało pobrane przez Unitrix i stworzyło Eunice, co oznacza, że ta jest genetyczną kopią Anodytki.
  • Według Dagona, Gwen jest najpotężniejszą istotą na Ziemi.
  • Według Dwayne'a McDuffie'ego, Gwen lubi Kevina nie dlatego, że jest "złym chłopcem", a "sympatycznym mężczyzną".
  • Verdona twierdzi, że Gwen jest jej najlepszą wnuczką i pieszczotliwie nazywa ją "iskrą".
  • Gwen wiele razy wykazała obrzydzenie do Upchucka i Plazmy.
  • Pomimo tego, że Gwen posiada prawo jazdy, jej ojciec nie chce się zgodzić na własne auto dla córki.

Zobacz też Edytuj

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki