FANDOM

Doktor Alozjusz James Animo, niegdyś znany jako Pusty, jest jednym z wrogów Bena Tennysona. Jest to szalony naukowiec opętany genetycznymi eksperymentami na zwierzętach.

Wygląd Edytuj

Ben 10 Edytuj

Dr.Animo OS

Animo w oryginalnej serii

Doktor Animo to starszy, chudy mężczyzna z siwymi włosami. Nosi zieloną koszulkę bez rękawów, brązowe spodnie, a także czarne buty i rękawiczki. Często do swoich eksperymentów używa specjalnej maszyny, przez co na klatce piersiowej i w pasie nosi pasy z urządzeniami, które są podłączone do Transmodulatora znajdującego się na głowie. Jego skóra jest jasnozielona.

Ben 10: Obca Potęga Edytuj

Skóra Anima nie jest zielona, a jego ciało jest bardziej muskularne. Jako pusty nosi brązowe spodnie, czarne buty i rękawiczki, a także zielony, podarty płaszcz. Jego długie włosy zostały obcięte, natomiast bokobrody nie.

Widoczniejszym elementem zmienionego wyglądu Anima są oczy, które nie są żółte, lecz białe. Nosi czarną koszulkę bez rękawów, a także tego samego koloru buty i rękawiczki. Jego spodnie mają jaśniejszy brązowy kolor.

Ben 10: Omniverse Edytuj

Ciało Anima ponownie "zyskało" zielony kolor, a muskularność znikła. Transmodulator został wszczepiony w jego mózg, przez co jest on teraz pod szklaną kopułą, do której podczepione są dwa czułki. Pasy od tego urządzenia powróciły. Animo ma ponownie długie włosy, a jego koszula została zmieniona na zielono-żółty płaszcz naukowca. Pod nim można zauważyć brązowe spodnie. Rękawice i buty nie zmieniły się.

Osobowość Edytuj

Doktor Animo od swojego debiutu był stereotypowym, szalonym naukowcem z urojeniami na temat swojej wielkości i inteligencji. Ze względu na jego ciągłe porażki w walkach z Benem, lub jego przyjaciółmi, Animo jest widoczny w celi, gdzie wariacje nasilają się. Z tego powodu zaczął zszywać maskotki-mutanty, po czym rozmawia z nimi.

Umiejętności Edytuj

Dr Animo ma moc do telepatycznego kontrolowania zwierząt. Obejmuje to zwykłe zwierzęta, ale również jego zmutowane potwory, a nawet cudzoziemców. Zgodnie z ulepszoną wersją "Tajemnicy Omnitrixa", nauczył się tej mocy od jednego z innych wrogów Bena, Clancy'ego, który mógł kontrolować robaki i inne stawonogi w ten sam sposób.

It Was Them (331)

Animo używa swoich zdolności

Oprócz tej władzy, Animo jest geniuszem i genialnym naukowcem, specjalistą w maszynach i eksperymentach genetycznych, które zazwyczaj wykorzystuje, by zyskać dodatkowe uprawnienia. Jego wynalazek, Transmodulator, i jego warianty, pozwalają mu zmienić zwierzęta w potężne, niebezpieczne mutanty, które służą mu. Inne jego wynalazki to urządzenie będące w stanie konwertować ciepło w energię zużywaną do zwiększenia jego wytrzymałości i trwałości i opaska potęgująca jego kontrolę nad zwierzętami, przez co mógł kontrolować stworzenia takie jak Yeti.

Ponadto Animo jest mistrzem improwizacji, zdolnym do budowania swoich urządzeń z najprostszych materiałów. Prototyp jego Transmodulatora został zbudowany z dostępnych elementów elektronicznych.

W odcinku "Ponownie przyszłość", Animo otrzymał od swojej przyszłej wersji nowe czułki, które pozwalają za pomocą umysły mutować zwierzęta, a nie tylko kontrolować. Użył ich do mutacji wiewiórek, które pokonały Rooka.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Młody Animo

Młody Animo

Doktor Animo był niegdyś obiecującym naukowcem w dziedzinie nauk weterynaryjnych. Jego kariera została przerwana, kiedy odkryto, że prowadził szalone eksperymenty genetyczne na zwierzętach. Miał nadzieję, że jego badania pomogą mu wygrać nagrodę w dziedzinie nauk weterynaryjnych. Ze względu na charakter swoich badań, nagrodę przyznano innemu lekarzowi imieniem Kelly. To doprowadziło go do szaleństwa. Zamknął się w domu na pięć lat, by prowadzić swoje badania. Jego skóra i dawniej brązowe włosy zbladły z przepracowania i braku Słońca.

Ben 10 Edytuj

Jakiś czas przed swoim pierwszym występem w show, Animo oglądał wiadomości w TV, gdzie zobaczył Bena jako Diamentogłowego, który ratował obóz przed gigantycznym robotem ("Jak to się wszystko zaczęło"). To zainspirowało go i doprowadziło go do poszukiwania sposobu na stworzenie własnych potworów.

Animo and Roger frog

Animo pokonujący Rogera

Animo w końcu pojawił się w odcinku "Prehistoria", gdzie stworzył urządzenie o nazwie Transmodulator, który dał mu zdolność do mutacji zwierząt. Był w stanie uaktualnić go, by mógł ożywić martwe komórki, dosłownie ożywiając martwe zwierzęta. Korzystając z nowej armii zwierząt, miał zamiar zabić Kelly'ego i odebrać nagrodę, którą stracił, ale Ben ostatecznie zniszczył jego urządzenie, po czym szaleniec został aresztowany.

Pojawił się ponownie w odcinku "Powrót doktora Animo", gdzie stworzył wiele większą wersję Transmodulatora z pomocą odłamanej części Omnitrixa i dużego teleskopu w opuszczonym laboratorium astrologii. Ta wersja zwierzęta z DNA obcych, tworząc dziwne mieszaniny obcych i lądowych stworzeń. Udało mu się też zmienić Maxa w larwę Muchy. Zanim zdążył ukończyć planowane wykorzystanie satelity, by wystrzelić promień na cały świat, Ben zatrzymał go z pomocą Gwen.

W odcinku "Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego" uciekł z Alcatraz na zmutowanej mewie i zdobył jednego z klonów Klona, by mieć dostęp do DNA przechowywanych w jego Omnitrixie. Korzystając z DNA, stworzył armię samoodtwarzających się mutantów Lepidopterrana, ale zostały one zniszczone, a wróg aresztowany.

Ze Szkiełkiem

Animo z kawałkiem Omnitrixa

W odcinku "Ben 10 kontra Minus 10: część 1" i "Ben 10 kontra Minus 10: część 2", Animo był częścią zespołu stworzonego przez Driscolla, by pokonać Tennysonów. Ostatecznie wszyscy zostali uwięzieni.

Animo na krótko pojawił się na początku filmu "Ben 10: Tajemnica Omnitrixa", gdzie schwytał Maxa i Gwen i stworzył niebezpieczną bombę. Choć uciekł, Ben zniszczył bombę, nieumyślnie aktywując tryb samozniszczenia Omnitrixa.

Animo pojawił się pod koniec filmu "Ben 10: Zniszczyć wszystkich kosmitów", gdzie zaatakował Tennysonów w Gruchocie, używając do tego zmutowanej żaby.

Ben 10: Obca Potęga Edytuj

Pusty2

Pusty w Nicości

Pięć lat później, w serii "Ben 10: Obca Potęga", dr Animo został znaleziony w Nicości, gdzie objął kontrolę nad strażnikami i znany był jako "Pusty". Planował otworzyć tunel do rzeczywistego świata, aby korzystać ze strażników Nicości, by przejąć Ziemię. Jego plany zostały udaremnione przez wspólny wysiłek Helen, Manny'ego, Bena, Maxa (kryptonim "Klucz") oraz innych.

Secondanimoua

Animo z opaską kontrolującą

Animo powraca w serii "Ben 10: Ultimate Alien", po tym jak w nieznany sposób uciekł z Nicości.

Na początku odcinka "Ucieczka od Aggregora" używał urządzenia do przejęcia kontroli nad Yeti w Himalajach i stworzenia "Bomby De-Ewolucyjnej", aby wszyscy na półkuli południowej zmienili się w Yeti. Korzystając z Łebkraba, Ben był w stanie pokonać Anima, podczas gdy Gwen i Kevin rozbroili bombę.

Animo UA 01

Animo na swojej farmie

Animo powraca w odcinku "Niełatwo być Gwen", gdzie powołuje armię swoich zmutowanych żab za pomocą ulepszonej wersji Transmodulatora. Zostaje ostatecznie pokonany przez Gwen, Bena i Kevina.

Animo powraca w odcinku "Co się wykluło?", gdzie prowadził gospodarstwo rolne, na którym wykorzystywał swój promień de-ewolucji, by przekształcić normalne jaja w jaja dinozaura. Jego nikczemny plan został udaremniony przez zespół.

Ben 10: Omniverse Edytuj

It Was Them (452)

Animo z armią zmutowanych mrówek

Animo powraca w odcinku "Mrowisko", gdzie uciekł z więzienia. Zmutował mrówki i wykorzystał je do budowy bazy z nadajnikiem do mutacji każdą mrówki na Ziemi. Również stworzył kostium "króla mrówek" uzbrojony w miotacz ognia. Ben i jego nowy partner Rook Blonko odnaleźli go, po czym walczyli z nim i jego armią. Nagle zostali zaatakowani przez Mucilatora. Animo próbował kontrolować bestię, ale bezskutecznie. Benowi udało się sprawić, że mrówki zaczęły atakować drapieżnika, zmuszając bestię do odwrotu, a Animo ponownie trafił do więzienia.

Animo pojawił się w retrospekcji w odcinku "Przesyłka specjalna", gdzie wraz ze swoim mutantem zaatakował Bena. Został szybko pokonany przez Way Biga i ciężarówkę Ignacjusz Baumanna.

Tgis 10

Animo i V.V. Argost

W odcinku "Na szczęście jest sobota", Animo ponownie uciekł z celi. Udało mu się przywrócić V.V. Argosta, który dostał nowe ciało - mieszankę kryptyd. Wróg Sobotów przewidział, że może polegnąć w walce z rodziną Sobotów, dlatego przed walką z nimi, dał Animowi plany maszyny mogącej go ożywić. Proces "powrotu" Argosta przeciągnął się o 3 lata, ponieważ Animo przez większość czasu był w więzieniu. Oprócz wskrzeszenia nemezisa Sobotów, Anomo stworzył zmutowane Chupacabry, a także armię Frankenkryptyd. Później bezskutecznie próbował porwać Fiska, do badań.

Evil's Encore (9)

Animo w retrospekcji

W odcinku "Promień transmutacji", dr Animo pojawił się w retrospekcjach, gdzie używał technoskorków, by przejąć bazę hydraulików na Mt. Rushmore. Jego celem było szerzenie promienia mutacji po całej planecie przez sieć satelitów. Został jednak zatrzymany przez Tennysonów i wysłany do więzienia. Pięć lat później znów próbował użyć technoskorka, by uciec, ale jego plan został udaremniony, kiedy Blukic zjadł mechanicznego owada.

W odcinku "Ponownie przyszłość", Animo ponownie postrzegany jest w celi. Za pomocą swojej przyszłej wersji ucieka, po czym próbują ukraść ogromny repozytorium DNA. Ich plany zostają udaremnione przez nowego kosmitę, Gaziora, a także kłótnie pomiędzy naukowcami.

Inne wersje Edytuj

Linia czasu Bena 10.000 Edytuj

AC (157)

Animo z przyszłości

Main.png Osobny artykuł: Doktor Animo

Animo z przyszłości podczas nieudanego eksperymentu był zmuszony przeszczepić swoją głowę do ciała goryla. Zyskał tak ogromną siłę, wytrzymałość i zwinność. Dzięki specjalnie zmodyfikowanym czułkom, może za pomocą umysłu mutować zwierzęta, a nie tylko je kontrolować. Był odpowiedzialny za stworzenie Exo-Czaszki, a także ożywienie poważnie zniszczonego Vilgaxa.

Występy Edytuj

Ben 10 Edytuj

Ben 10: Obca Potęga Edytuj

Ben 10: Omniverse Edytuj

Filmy Edytuj

Gry Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz też Edytuj

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki