FANDOM

Salomon Doc Sobota to naukowiec zajmujący się kryptozoologią.

Wygląd

Doc ma ciemną karnacje skóry i w dodatku ma muskularną posturę ciała. Przez jego prawe oko przechodzi pionowa blizna. Posiada krótkie, czarne włosy z białym pasem w centrum. Nosi pomarańczowo-czarny kombinezon z literą "S" na klatce piersiowej, oznaczającą Sobotów. Na ramionach, łokciach i kolanach można dostrzec srebrzyste śruby.

Osobowość

Doc jest bardzo inteligentny, przez co przyjął status "dowódcy" w swojej rodzinie. Nie wierzy w magię i inne podobne rzeczy, a wszystko próbuje wyjaśnić za pomocą nauki. Jest bardzo oddany pracy, ale zwraca uwagę na niebezpieczeństwa, jakie mogą przydarzyć się jego rodzinie.

Umiejętności

TGIS (506)

Umiejętności bojowe Salomona

Doc jest jednym z najlepszych ekspertów na Ziemi zajmujących się kryptozoologią. Zbudował większość gadżetów, którymi posługuje się jego rodzina, między innymi rękawice bojową i pazur. Sprytem i niezwykłym umysłem posługuje się też na polu walki. Zna czternaście sztuk walki, jednakże gdy musi zmierzyć się z trudniejszym przeciwnikiem, używa sprzętu. Zbroja, którą na sobie nosi zwiększa wytrzymałość nosiciela, dzięki czemu może wyjść bez szwanku po mocniejszych uderzeniach.

Historia

Ben 10: Omniverse

Doc zadebiutował w odcinku "Na szczęście jest sobota", gdzie podczas poszukiwań tajemniczej kryptydy, spotkali Bena Tennysona. Gdy Zak Sobota rozmawiał z bohaterem, ojciec poszukiwał poszlak. Udało mu się odnaleźć ślady pasujące do chupacacabry. Po chwili do drużyny doszedł Rook, który wiedział o rodzinie kryptozoologów z akt hydraulików. Idąc kawałek dalej zauważyli kosmitę zmienionego w posąg. Postanowili zbadać do w latającym domu, do którego zaprosili dwójkę bohaterów. W trakcie oprowadzania międzygalaktycznych policjantów po sterowcu przez Zaka, Doc wraz z żoną zaczęli badania na skamieniałym kosmitą. Mężczyzna zaczął się sprzeczać z Drew, że eliksiry, wywary i inne tybetańskie sztuczki tutaj nie pomogą. Po pewnym czasie Sobotowie otrzymali alarm z kosmicznego sklepu. Zwoławszy czwórkę chłopaków udali się do spożywczaka Ignacjusza, gdzie zauważyli jak zmutowane chupacabry wysysają energię życiową z kosmitów, przez co Zak nie mógł ich kontrolować. Po długim czasie poszukiwań okazało się, że za wszystkim stoi Animo, który ożywił V.V. Argosta i dał mu do władania armię Frankenkryptyd. Wspólnymi siłami pokonali wroga, a na pamiątkę zrobili sobie zdjęcie z Tennysonem.

Występy

Ben 10: Omniverse

Ciekawostki

Zobacz też