FANDOM

Salomon Doc Sobota to naukowiec zajmujący się kryptozoologią.

Wygląd Edytuj

Doc ma ciemną karnacje skóry i w dodatku ma muskularną posturę ciała. Przez jego prawe oko przechodzi pionowa blizna. Posiada krótkie, czarne włosy z białym pasem w centrum. Nosi pomarańczowo-czarny kombinezon z literą "S" na klatce piersiowej, oznaczającą Sobotów. Na ramionach, łokciach i kolanach można dostrzec srebrzyste śruby.

Osobowość Edytuj

Doc jest bardzo inteligentny, przez co przyjął status "dowódcy" w swojej rodzinie. Nie wierzy w magię i inne podobne rzeczy, a wszystko próbuje wyjaśnić za pomocą nauki. Jest bardzo oddany pracy, ale zwraca uwagę na niebezpieczeństwa, jakie mogą przydarzyć się jego rodzinie.

Umiejętności Edytuj

TGIS (506)

Umiejętności bojowe Salomona

Doc jest jednym z najlepszych ekspertów na Ziemi zajmujących się kryptozoologią. Zbudował większość gadżetów, którymi posługuje się jego rodzina, między innymi rękawice bojową i pazur. Sprytem i niezwykłym umysłem posługuje się też na polu walki. Zna czternaście sztuk walki, jednakże gdy musi zmierzyć się z trudniejszym przeciwnikiem, używa sprzętu. Zbroja, którą na sobie nosi zwiększa wytrzymałość nosiciela, dzięki czemu może wyjść bez szwanku po mocniejszych uderzeniach.

Historia Edytuj

Ben 10: Omniverse Edytuj

Doc zadebiutował w odcinku "Na szczęście jest sobota", gdzie podczas poszukiwań tajemniczej kryptydy, spotkali Bena Tennysona. Gdy Zak Sobota rozmawiał z bohaterem, ojciec poszukiwał poszlak. Udało mu się odnaleźć ślady pasujące do chupacacabry. Po chwili do drużyny doszedł Rook, który wiedział o rodzinie kryptozoologów z akt hydraulików. Idąc kawałek dalej zauważyli kosmitę zmienionego w posąg. Postanowili zbadać do w latającym domu, do którego zaprosili dwójkę bohaterów. W trakcie oprowadzania międzygalaktycznych policjantów po sterowcu przez Zaka, Doc wraz z żoną zaczęli badania na skamieniałym kosmitą. Mężczyzna zaczął się sprzeczać z Drew, że eliksiry, wywary i inne tybetańskie sztuczki tutaj nie pomogą. Po pewnym czasie Sobotowie otrzymali alarm z kosmicznego sklepu. Zwoławszy czwórkę chłopaków udali się do spożywczaka Ignacjusza, gdzie zauważyli jak zmutowane chupacabry wysysają energię życiową z kosmitów, przez co Zak nie mógł ich kontrolować. Po długim czasie poszukiwań okazało się, że za wszystkim stoi Animo, który ożywił V.V. Argosta i dał mu do władania armię Frankenkryptyd. Wspólnymi siłami pokonali wroga, a na pamiątkę zrobili sobie zdjęcie z Tennysonem.

Występy Edytuj

Ben 10: Omniverse Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz też Edytuj