FANDOM

Alternatywna linia czasu
New Files
Poprzedni odcinek
Ken 10
Położenie odcinka Następny odcinek
Ben 10 kontra Minus 10: część 1
Do widzenia i nie ma czego żałować
Angielski: Goodbye and Good Riddance
EP52-219
Seria Ben 10 Numer odcinka 47
Sezon 4 Ogólny odcinek 47
Premiera Twórcy
Polska 4 maja 2008 Scenariusz Thomas Pugsley/Greg Klein
USA 15 kwietnia 2008 Reżyseria Scooter Tidwell
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery!
Do widzenia i nie ma czego żałować to czterdziesty siódmy odcinek serii "Ben 10". Jego polska premiera miała miejsce 4 maja 2008 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie Edytuj

Adeus e ja vai tarde1

Przywódca ptasiego gangu

Ludzie oglądają miasto, lecąc sterowcem. Nagle obok nich przelatuje człowiek przebrany za jastrzębia, a za nim dwóch kompanów. Przywódca wchodzi za stery, a pozostali grożą turystom bronią. Mają zamiar zdominować miasto, lecz jeden z przestępców informuje, że został zaatakowany przez wielki i żywy korzeń. Obiektem tym okazuje się być Dzikie Pnącze, który próbuje pokonać złoczyńce. Pomaga mu w tym Gwen, która używa czaru pozwalającego kontrolować metalowe obiekty. Takim sposobem wspólnie obezwładniają przeciwnika. Tymczasem kolejny z przestępców uzbraja bombę, jednak Max zatrzymuje go. Tennysonowie ogłuszają ostatniego z przestępców. Ben podekscytowany walką pyta się dziadka, co będą robić później. Starzec odpowiada, że czas iść do szkoły, gdyż wakacje dobiegły końca. W Gruchocie zniechęcony wiadomością o końcu wolnego, bohater prosi Maxa, aby zwolnili. Nie chce ponownie przeżyć pierwszego dnia w szkole, gdyż wolałby, aby wakacje trwały wiecznie. Nie zamierza wracać do "normalności". Gwen zaczyna się sprzeczać z kuzynem odnośnie normalności, a jednocześnie próbuje go pocieszyć, tłumacząc, że już nigdy nie będzie "normalnie". Do końca będzie walczył z przestępcami i pomagał policji. Dziadek przerywa rozmowę i karze wnukowi zachować Omnitrix w tajemnicy. Chłopak próbuje spojrzeć na dobrą stronę powrotu. Nie będzie musiał patrzeć na kuzynkę, gdyż nie chodzą do tej samej szkoły.
Adeus e ja vai tarde12

Tennysonowie witają Bena

Po przybyciu do domu, Max rozmawia z Benem o wspaniałych wakacjach, jakie razem spędzili. Dodaje, że to zaszczyt walczyć u jego boku. Smutny bohater wychodzi z Gruchota, po czym nagle rzuca się na niego pies, a następnie podbiega Carl i Sandra. Dziadek z kuzynką odjeżdża, a Ben z utęsknieniem patrzy w oddalającą się Gwen. Matka pyta chłopca co to za zegarek. Chłopak usprawiedliwia się, że wygrał go i zapomniał, że nosi go na ręce. Kobieta zaprowadza syna do swojego pokoju i prosi, aby posprzątał bałagan, który pozostawił przed wakacjami. Gdy Sandra wychodzi, heros zmienia się w Szybciora i sprząta pokój, a także udaje mu się zarobić "kilka dodatkowych punktów". Przy kolacji Ben pyta rodziców o zwiększenie kieszonkowego, jednak Carl przerywa mu, gdyż ma wiele czasu, a jednym z jego obowiązków jest sprzątanie po psie.

Adeus e ja vai tarde35

Diamentogłowy niszczy roboty

Następnego dnia Carl zawozi syna do szkoły. Ben próbuje wszystko przeciągać, aby jak najpóźniej zmierzyć się z "wyzwaniem" szkoły. Ojciec prosi chłopaka, aby po nauce odwiedził go w pracy. W czasie posiłku, Ben słyszy rozmowy o kosmicznych superbohaterach. Próbuje dołączyć się do dyskusji, ale nikt nie chcę go słuchać. Następnie zauważa, jak Cash Murray i J.T. nękają Jamie'go, chcąc mu zabrać mleko. Ben próbuje chronić chłopaka, lecz przypomniało mu się, że nie może zmieniać się publicznie w obcych. Pomaga Jamie'mu w ludzkiej postaci. Na lekcji wychowania fizycznego, Tennyson ponownie słyszy rozmowy o kosmicznych superbohaterach, ale tym razem nie dołączył się do rozmowy, a sami rozmawiający zapytali, co robił w wakacje. Zdruzgotany chłopak nie chcąc powiedzieć prawdy mówi, że przeżył cudowne wakacje z kuzynką i dziadkiem w kamperze. Nagle szkołę atakują roboty Vilgaxa. Chłopak chowa się i potajemnie zmienia się w Diamentogłowego i niszczy niektóre z nich. Podczas walki spotyka dziadka, który pomaga zniszczyć kilka dronów. Po walce, do stołówki wchodzi policjant z dziećmi. Cash wyśmiewa się z Tennysona, że schował się w stołówce. Chłopak prawie ujawnia sekret, jednak dzięki Maxowi, udaje mu się zachować go w tajemnicy.

Adeus e ja vai tarde55

Ostateczny pojedynek

Max zabiera wnuka Gruchotem do domu. Ben wychodzi z pojazdu i zauważa, że drzwi są otwarte. Postanawia sprawdzić co się dzieje wchodząc od tyłu, jednak budynek jest zniszczony. Zauważa, że Vilgax zaatakował jego ojca. Przestępca każe bohaterowi, aby oddał zegarek w zamian za ojca. Ben zgadza się, ale w ostatnim momencie przekształca się w Kulopłota i uderza wroga, po czym łapie ojca. Carl prosi syna, aby mu wszystko wyjaśnił, jednak ten zajęty jest uciekaniem. Drony Vilgaxa atakują go, jednak szybko zostają zniszczone, a Ben z ojcem ucieka. Na głównej ulicy zauważają, że miasto jest atakowane przez roboty. Spotykają tam też Gwen i Maxa z różnorodną bronią, po czym w czwórkę zaczynają niszczyć roboty. Nagle pojawia się sam Vilgax, który na chwilę zostaje ogłuszony przez czary młodej dziewczyny. Ben transformuje się w Szybciora, a całe to wydarzenie obserwuje Cash i J.T. Chłopak nie wie jak pokonać wroga, ale Carl wpada na plan. Przypomniało mu się, jak prosił syna, aby przyszedł do jego pracy po szkole, po czym wchodzi w kanały. Bohater za wszelką cenę próbuje zaciągnąć tam Vilgaxa, co po pewnym czasie mu się udaje. Carl niszczy rurę z metanem, po czym go podpala. Wraz z synem udało mu się uciec, jednak był zawiedziony, że tyle jego pracy "poszło w powietrze". Następnego dnia, Ben przychodzi do szkoły, gdzie każdy już zna jego sekret, więc traktują go z szacunkiem. W klasie spotyka Gwen, która tłumaczy się, że jej ojciec dostał pracę w Bellwood. Nagle zauważają za oknem doktora Animo z mutantami. Dyrektor znając sekret Tennysona, informuje go, że czas ponownie stać się bohaterem.

Najważniejsze wydarzenia Edytuj

  • Wszyscy dowiadują się, kim tak naprawdę jest Ben Tennyson.

Debiuty Edytuj

Postacie Edytuj

Wrogowie Edytuj

Kosmici Edytuj

Używane zaklęcia Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Linki do odcinka Edytuj

WatchEpisodeInTV

Baje.pl favicon — Link do odcinka w serwisie Baje.pl jest niedostępny!

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki