FANDOM

Askalon jest bronią stworzoną przez Azmutha, wieki przed utworzeniem Omnitrixa w czasie wczesnego ziemskiego średniowiecza.

Wygląd Edytuj

Askalon znacznie nie różni się od zwykłego, ziemskiego miecza, którym posługiwali się rycerze. Uchwyt składa się z ciemno-niebieskiego metalu, natomiast ostrze jest jaśniejsze. Wokół miecza unosi się biała poświata, która ma symbolizować potęgę.

Opis Edytuj

EnSuprP2 (453)

Niezwykła potęga miecza

Askalon jest bardzo potężnym mieczem, który potrafi wykorzystać siły wszechświatu. Nadużycie jego potęgi może doprowadzić nawet do zniszczenia całej planety. Samo ostrze artefaktu jest niezwykle ostre, a zarazem wytrzymałe. Może przeciąć każdą istniejącą substancje i blokować lub odbijać promienie lasera. Poruszając odpowiednio mieczem, można projektować impulsy energii, a także tworzyć portale. Kręcąc nim dookoła, emituje się niebezpieczne wiry powietrza. Dodatkowo Askalon daje użytkownikowi bardzo wytrzymałą zbroję rycerską i telekinetyczną łączność z mieczem.
Planets

Inspiracja Azmutha

Inspiracją do stworzenia potężnego miecza przez Azmutha było zobaczenie układu planetarnego w idealnym ustawieniu, podczas gdy był z Zennith na Primusie. Miecz został stworzony, aby dopasować się do podstawowych sił wszechświata. Galwanka uważała stworzenie artefaktu za nieodpowiedzialne, ale młody i porywczy mędrzec zignorował ją. Do czasu, gdy skończył tworzenie broni, dziewczyna opuściła go. Miecz został później skradziony przez nieznanego wojownika, który pragnął zakończyć wojnę domową na swojej planecie. Wynikiem tego było jednak zniszczenie całej planety. Wstrząśnięty tym, co zrobił, Azmuth obiecał schować miecz i poświęcił się pokojowym naukom, tworząc prototyp Omnitrixa jako przeprosiny dla galaktyki i Zennith. Jakiś czas później, Azmuth odwiedził prymitywny świat, który odkrył podczas swoich badaniach - Ziemię. Tam okazało się, że istota zwana Dagonem i armia Lucubr atakowały planetę z nadzieją na podbój całego wymiaru. Grupa rycerzy próbowała ich powstrzymać, ale wielu przegrało z przeciwnymi wrogami. Tylko najsilniejszy z rycerzy - Sir George, urodzony jako rzymski żołnierz, który dzięki darowi nieśmiertelności przeżył przez 900 lat, był w stanie oprzeć się kontroli potwora. Pomimo niezwykłej umiejętności, mężczyzna nie mógł go pokonać. Azmuth dał mu miecz mówiąc, że George jest warty nim władać. Rycerz nazwał go Askalonem i wykorzystał, by wyciąć serce Dagona. Wrzucił go z powrotem do jego wymiaru i wbił ostrze w serce, dzięki czemu bestia nie mogła użyć swojej pełnej mocy.

Vilgax knight remember

Vilgax z Askalonem

Wiele lat później, po tym jak Sir Cyrus głupio zniszczył pieczęć i Lucubry powróciły do naszego wymiaru, Sir George poszedł na wyprawę, aby odzyskać Askalon. Krąg Strażników Płomienia wyprzedził mężczyznę, a ostrze i serce wpadły w ręce Vilgaxa, który udawał Dagona, aby mógł odzyskać jego imperium. Sir George przybył do pieczęci i odzyskał Askalon, obiecując jeszcze raz pokonać Dagona i powstrzymać go od zniewolenia wymiaru. Azmuth wątpił jednak w niego i powiedział Benowi i zespołowi, że moc Askalonu prawdopodobnie przerośnie Sir George'a zanim osiągnie swój cel. Gdy Ben zyskał artefakt po śmierci sir George'a z rąk Dagona, był w stanie wykorzystać go, by pokonać Vilgaxa. Odwieczny wróg kusił Tennysona, by użył połączonej mocy Omnitrixu, Askalonu i odebranej Vilgaxowi siły Dagona. Dzięki temu mógłby "zniszczyć całe zło" i rządzić wszechświatem. Julia, Kevin i Gwen wspólnie starają się go przekonać by się opamiętał i pokonał pokusę jaką stanowiła ta siła, gdyż oni też musieli się z nią zmierzyć w swoim czasie. Tennyson odchodzi na bok by pomyśleć i w końcu podejmuje słuszną decyzję. Postanawia wykorzystać Askalon do uleczenia ludzi zmienionych przez Dagona w bezwolne sługi a potem oddaje bez wahania miecz twórcy. Galwan uznał, że chłopak jest już godzien, po czym dał mu nowy Omnitrix.

Znani użytkownicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Wbrew temu, w co wierzyli Ben i Kevin, Askalon powstał z nauki, a nie magii. Azmuth często denerwuje się, gdy ludzie nazywają potężną umiejętność artefaktu magią.
  • Askalon w folklorze jest lancą, która została użyta przez Świętego George'a do zabicia smoka.

Zobacz też Edytuj