Wikia

Ben 10 Wiki

Albedo

Dyskusja0
1572strony na
Ben 10 Wiki
Albedo
Albedo 001 OV
Informacje
Gatunek Galwan (dawniej)
Człowiek (obecnie)
Planeta Galwan Prime
Wiek Setki lat
Zawód Asystent Azmutha (dawniej)
Aktor (dawniej)
Przestępca
Relacje
Więzy Azmuth (dawniej)
Vilgax (dawniej)
Psyphon (Cosmic Destruction)
Hugh (dawniej)
Swamps (dawniej)
Fridge (dawniej)
Khyber
Moce i zdolności
Zdolności Super inteligencja
Zwinność
Ostre zęby
Zmiana DNA
Sprzęt Omnitrix (dawniej)
Ultimatrix (dawniej)
Urządzenie DNA (dawniej)
Drugi Ultimatrix
Szczegóły
Dubbing Kajetan Lewandowski (AF)/(OV)
Józef Powłowski (UA)
Debiut Dobra kopia, zła kopia

Albedo pierwotnie był Galwanem i asystentem Azmutha, lecz został przekształcony w siwowłosego klona Bena Tennysona po nieudanej próbie zdobycia Omnitrixa. Po tych przygodach stał się jednym z groźniejszych wrogów Bena.

WyglądEdytuj

Forma GalwanaEdytuj

Albedo miał zielony ubiór i zielone oczy, co zostaje pokazane w odcinku "Helisa zguby". Zaś jego negatywna forma Galwana wyglądała podobnie, tyle że w niej miał czerwony ubiór i czerwone oczy.

Forma ludzkaEdytuj

Albedo na początku wyglądał tak jak Ben, lecz później przez awarie Omnitrixa jego wygląd się zmienił: miał czerwoną kurtkę zamiast zielonej, szare spodnie zamiast niebieskich i siwe włosy zamiast brązowych.

OsobowośćEdytuj

Albedo jest przedstawiany jako niegrzeczny, arogancki i ambitny wróg. Ma niechęć wobec Azmutha. Oryginalnie jest naukowcem, przez co mówi bardziej intelektualnie niż Ben.

Po zdobyciu DNA Bena, Albedo nabył pragnienia i nawyki chłopaka, które uważa za całkowicie odrażające. Rozwinął ochotę na frytki chili, nawet bardziej niż sam Ben, nazywając to "ludzką słabością".

Albedo jest podejrzliwy i nieufny wobec innych, nawet wobec swoich partnerów, czy współpracowników.

UmiejętnościEdytuj

AlbedoGalvanOV

Albedo w formie Galwana

Albedo pierwotnie posiadał własny Omnitrix, który zbudował dla sobie, dając mu dostęp do wszystkich form odblokowanych przez Bena. Jednak jego zegarek był dostępny tylko poprzez synchronizację danych z Omnitrixem Tennysona, przez co przyjął postać chłopaka, gdyż była ona ustawiona jako domyślna. Później zegarek Albeda został zniszczony przez Azmutha.

W finale serii "Ben 10: Obca Potęga", Albedo używał Ultimatrixa, nowej wersji Omnitrixa w połowie zakończonej przez Azmutha. Niestety był również podłączony do tej samej bazy danych co Omnitrix, więc ciągle był więziony w postaci Tennysona. Oprócz zdolności do wcielania się w kosmitów chłopaka, mógł zmienić je w formy ostateczne. Później był zmuszony oddać Ultimatrix Benowi.

Albedo jest bardzo inteligentny, według Dwayne'a "bardzo inteligentny, nawet jak na Galwana" i ma dużą wiedzę o wynalazkach Azmutha, gdyż był jego asystentem. Był w stanie stworzyć kopię prototypu Omnitrixa. Albedo okazuje się być również bardzo dobrym wojownikiem.

Albedo nawet w celi był w stanie stworzyć podróbkę Omnitrixa zwaną Drugi Ultimatrix. Zawarł współprace z Khyberem, a także pokonać ciężkiego przeciwnika, Inspektora 13, który posiadał wielokształtny kryształ zawierający formy ostateczne. Jego samolubność doprowadziły do chęci posiadania większej inteligencji. Do tego planu zbudował specjalną maszynę mogącą zabrać mózg Azmuthowi.

Używani kosmiciEdytuj

Obcy Metoda Użycie
Gigantozaur Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks
Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Drugi Ultimatrix Przemytnik
Ziąb Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Umysł Noc żywych koszmarów
Drugi Ultimatrix Przemytnik
Pajęczarz Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Jetray Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks
Plazma Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks
Drugi Ultimatrix Przemytnik
Echo Echo Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Szlamfajer Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks
Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Łebkrab Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Umysł Noc żywych koszmarów
Gniew Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Umysł Dwóch albo żaden
Chromaton Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Upchuck Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Diamentogłowy Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Ostateczny Gigantozaur Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Drugi Ultimatrix Przemytnik
NRG Umysł Noc żywych koszmarów
Przeginka Umysł Noc żywych koszmarów
Raptus Umysł Noc żywych koszmarów
Szara Materia Umysł Dwóch albo żaden
Drugi Ultimatrix Przemytnik
Obcy X Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Zły Way Big Urządzenie DNA Cosmic Destruction
Dzikie Pnącze Drugi Ultimatrix Przemytnik
Ostateczny Echo Echo Drugi Ultimatrix Przemytnik
Ostateczny Pajęczarz Drugi Ultimatrix Przemytnik
Ostateczna Szara Materia Drugi Ultimatrix Przemytnik
Łebkrab Drugi Ultimatrix Za potęgę mózgu
Arktiguana Drugi Ultimatrix Za jeszcze większą potęgę
Ostateczna Arktiguana Drugi Ultimatrix Za jeszcze większą potęgę
Armowiertło Drugi Ultimatrix Za jeszcze większą potęgę
Gravattack Drugi Ultimatrix Za jeszcze większą potęgę
Ostateczny Gravattack Drugi Ultimatrix Za jeszcze większą potęgę

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Albedo był genialnym młodym naukowcem, który służył jako asystent Azmutha. Pewnego razu poprosił Azmutha o Omnitrix dla siebie, bo nie ufał "zaledwie człowiekowi". Kiedy Azmuth odmówił twierdząc, że może być tylko jeden Omnitrix, Albedo wykorzystał swoją wiedzę na temat projektu i zbudował kopię. Jednak robiąc to, nie wiedział, że DNA Bena jest domyślne, przez co stracił formę Galwana i stał się klonem Bena.

Ben 10: Obca PotęgaEdytuj

Ben and Albedo2

Sprzężenie zwrotne Omnitrixów

Zdegustowany tym, co się z nim stało, Albedo przyleciał na Ziemię, aby uzyskać od Bena Omnitrix, planując go użyć, aby przywrócić sobie pierwotną formę. Podczas poszukiwań Bena, bestialsko zaatakował co najmniej trzy zamki Wiecznych Rycerzy i kryjówkę UFOzbirów w celu zbierania informacji, przez co Wieczni Rycerze myśleli, że Ben atakuje ich bez powodu, co z kolei przyciągnęło uwagę Gwen i Kevina. Kiedy Albedo i Ben w końcu spotkali się, Albedo udawał twórcę Omnitrixa, oskarżając Azmutha za bycie kłamcą, i poprosił Bena o oddanie urządzenia. Kiedy Ben stał się podejrzliwy i odmówił, Albedo zaatakował go w celu odzyskania Omnitrixa siłą. Podczas walki Omnitrixy połączyły się ze sobą, prawie powodując sprzężenie zwrotne, które mogło zniszczyć całą galaktykę. Podczas tego procesu, ludzka forma Albeda została uszkodzona i zmienił się w negatywną wersję Bena. Azmuth następnie przybył i zniszczył Omnitrix Albeda, zatrzymując go w ludzkiej postaci jako karę i wysłał go do Nicości. Obwiniając Azmutha i Bena, Albedo poprzysiągł zemstę się na nich.

AF45 Albedo

Albedo z Ultimatrixem

W finale Albedo uciekł z więzienia z pomocą Vilgaxa i ukradł Ultimatrix, niekompletny model Omnitrixa, Azmuthowi. Korzystając z części ze zniszczonego Omnitrixa, pomyślnie aktywował Ultimatrix i próbował użyć go, aby ponownie przybrać formę Galwana. Jednak Ultimatrix wciąż był związany z Omnitrixem Bena. Vilgax następnie zaproponował mu sojusz, obiecując, że pozwoli mu zdobyć Omnitrix Bena. Choć tak naprawdę nie ufał mu, Albedo zgodził się pomóc. Po zwycięstwie sojuszu, Vilgax szybko odwrócił się od Albeda, wykorzystując armię tysięcy Gigantozaurów przeciwko niemu. Po tym jak Omnitrix został zniszczony, Ben uwolnił Albedo i zmusił go do oddania Ultimatrixa.

Ben 10: Ultimate AlienEdytuj

Albedo ponownie pojawił się w odcinku "Dwóch albo żaden", gdzie naśladował naśladował Bena Tennysona w "Ben 10 na żywo".

Albedo powraca w odcinku "Noc żywych koszmarów", gdzie infekuje Bena Zjadaczem Snów, zatrzymując go w świecie marzeń, w którym jest atakowany przez kilku wrogów. W końcu, kiedy wchodzi na jaw, że Albedo, udając Kevina i Gwen, chce przejąć Ultimatrix, Ben zaczyna z nim walczyć.

Night6

Koszmar Albeda

Kiedy Ben rozpoczyna przejęcie świata marzeń, Albedo próbuje ponownie zaatakować go Zjadaczem Snów, jednak poślizguje się na rozlanym koktajlu i przypadkowo sam zostaje zainfekowany. Podczas gdy grupa postanawia zabrać go do lekarza na Galwanie, Albedo postrzegany jest wewnątrz świata marzeń, gdzie zostaje znaleziony przez kilku cudzoziemców z Ultimatrixa.

Ben 10: OmniverseEdytuj

Ultimate Albedo 2

Ostateczna forma Albeda

Albedo pojawił się w retrospekcji w odcinku "Helisa zguby" w jego pierwotnej formie Galwana jako asystent Azmutha. Został porwany przez Malware'a, by stworzyć dla niego nową helisę.

W odcinku "Przemytnik", Albedo ucieka z celi, zostawiając tam Bena. Udając Tennysona, ściga Inspektora 13 wraz z Rookiem. Później więzi Blonka, Argita, Fistinę i Kabla Mocnego i próbuje wznowić Ultimatrix, wkładając do swojego zegarka dwie części. W tym samym czasie przychodzi Ben i bezskutecznie próbuje go powstrzymać, lecz po długiej walce i pomocy Argita, Albedo pada. Nagle przylatuje statek, który zabiera Galwana. Okazuje się, że wraz z Khyberem zawarli przymierze. Ten prosi go o zmianę w Ostateczną Szarą Materię.

W odcinku "Za potęgę mózgu", Albedo uciekał przed Benem i Rookiem zaprowadzając chłopaka do statku Khybera i porywając go. Zawieźli go na helikalier Psychobosa, gdzie stworzyli "świat w kuli", w którym Tennyson był ścigany przez wszystkich drapieżników z Nemetrixa. Benowi udało się wyjść z sztucznego świata, gdzie spotkał Albeda jako Łebkraba, po czym zaczęli walczyć. Galwan używał swoich ostatecznych form, ale został złapany przez Rooka.

11 albedo old

Albedo jako 11 letnia wersja Bena

W odcinku "Za jeszcze większą potęgę", Albedo ucieka zespołowi i kradnie Azmuthowi mózg, pozostawiając Galwana głupcem. Celem tej kradzieży było połączenie mózgu najinteligentniejszej istoty w układzie słonecznym z jego mózgiem. Pomimo dobrego planu, drużyna zabrała go i zaczęła uciekać. Podczas gonitwy Albedo używa Ostatecznej Arktiquany, lecz hydraulicy szybko się ukrywają. Azmuth przez swoją głupotę uruchamia samozniszczenie statku, co zmusza wszystkich do ucieczki. Walka z kosmosu przenosi się na Ziemię, gdzie Galwan używa Ostatecznego Gravattacka do złapania mózgu. Później w wieży milionera Billy'ego Ostateczny Gigantozaur zostaje pokonany przez nowego kosmitę - Atomixa. Azmuth, po odzyskaniu mózgu modyfikuje Ultimatrix Albeda tak, że Galwan zmienia się w 11-letnią wersję Bena, wiedząc, że w tej formie nie wyrządzi wielu szkód. Upokorzony kosmita płacze.

W odcinku "And Then There Were None", Albedo wraz z innymi alternatywnymi złymi wersjami Tennysona, łączą siły z Vilgaxem i Albedo. Ich wspólnym celem jest zlikwidowanie wszystkich dobrych wersji Bena. Chimeran Sui Generis oszukuje swoich współtowarzyszy i uruchamia Chronosapieńską Bombę Czasu, która niszczy wszystkie wersje Tennysona z całej czasoprzestrzeni.

W odcinku "And Then There Was Ben", Albedo zostaje przywrócony do istnienia w czasoprzestrzeni przez dobrego Bena w formie Mechanicznego. Przed kontynuacją walki, kosmita odsyła Albedo do głównej osi czasu.

WystępyEdytuj

Ben 10: Obca PotęgaEdytuj

Ben 10: Ultimate AlienEdytuj

Ben 10: OmniverseEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Kiedy Kevin i Gwen wprowadzili klucze do zabezpieczenia transformacji w Obcego X, Ben stwierdza, że zrobili to, by Albedo nie miał dostępu do niego, gdyby odzyskał Ultimatrix z powrotem.
  • W odcinku "Ben 10.000 powraca", Paradox oświadczył, że istnieje alternatywna linia czasu, gdzie Albedo przekształcił się w Iksa i pozostał uwięziony w bezruchu przez prawie rok.
  • Kiedy Albedo kłamie, jego lewe oko drga, podobnie jak u Bena.
  • W przeciwieństwie do Bena, Albedo nigdy nie wykrzykuje nazwy kosmitów, kiedy przemienia się w nich.
  • Lubi frytki chili, podobnie jak Ben, a nawet bardziej.
  • Albedo to stosunek ilości promieniowania odbitego do padającego, jest parametrem określającym zdolność odbijania promieni przez daną powierzchnię.

Zobacz teżEdytuj

ved Lista wrogów z Bena 10
Główni wrogowie
Drugoplanowi wrogowie
Crossoverowi wrogowie
Przyszli i alternatywni

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Albedo

  • Albedo czyli Białość

    26 wiadomości
    • może być e-mail? Mam i "taki do pracy", i prywatny, w sumie GG też mam, to które?
    • GG będzie chyba najlepsze 47449499 to moje napisz do mnie jak będziesz mogła.

Zobacz inne Wiki!

Losowa wiki