FANDOM

Poprzedni odcinek
Kuźnia Stworzenia
Położenie odcinka Następny odcinek
Wróg mojego wroga
... ani kraty z żelaza kute
Angielski: ...Nor Iron Bars a Cage
LilKev
Seria Ben 10: Ultimate Alien Numer odcinka 1717
Sezon 11 Ogólny odcinek 115
Premiera Twórcy
Polska 6 lipca 2011 Scenariusz Len Wein
USA 19 listopada 2010 Reżyseria Butch Lukic
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery!

… ani kraty z żelaza kute to siedemnasty odcinek serii "Ben 10: Ultimate Alien". Jego polska premiera miała miejsce 6 lipca 2011 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie Edytuj

Ultimate Kevin in prison

Ostateczny Kevin w więzieniu

W Nicości, więzień zwany Trukk zostaje zwolniony z izolatki, po czym ponownie zostaje przeniesiony do kopalni. Quince mówi mu, że kiedy ten był na izolatce, doszedł nowy więzień. Tajemniczym przestępcą okazuje się być Ostateczny Kevin, który ponownie stał się mutantem w celu pokonania Ostatecznego Aggregora.

Ben i Gwen dostają wiadomość, że Kevin opuścił zespół, po czym wpadł w szał i złość, przez co każdego rani. Odwiedzają Barry'ego w szpitalu, który został pobity przez Levina, gdy poszkodowany wspomniał mu, że jest winien pieniądze. Tymczasem w Nicości, Trukk awanturuje się z Kevinem. Mutant wpada w złość, po czym pokonuje więźnia. W tym samym czasie Ben i Gwen szukają wskazówek w pokoju przyjaciela. Tennyson zauważa wyryty na podłodze symbol więzienia w Nicości. Domyśla się, że były hydraulik jest tam. Podczas przerwy na lunch, Quince rozpoznaje Ostatecznego Kevina i pyta się, dlaczego znów tutaj jest. Ten wyjaśnia, że wrócił tutaj, ponieważ chce zemścić się na dawnym strażniku. Morgg i jego roboty znajdują Bena i Gwen, którzy przeteleportowali się do więzienia.

Trukk and Quince

Trukk i Quince

Kuzyni mówią strażnikowi więzienia, że Kevin zamierza go zabić. Morgg ignoruje ich ostrzeżenia, po czym rozkazuje robotom zaprowadzić gości do pokoju. Tymczasem Levin podczas kopania przypomina sobie stare czasy, kiedy był Kevinem 11. Znajdował się wtedy w tym samym więzieniu i kazał wszystkim więźniom, że mają go słuchać. Młodszy Quince, wraz ze starym przyjacielem Kwarrelem obserwowali "nowego". Po chwili ten podszedł do niego mówiąc, aby się uspokoił. Chłopak nie chciał słuchać kosmity, lecz próbował zacząć z nim bójkę. Kwarrel łatwo pokonał Levina, po czym ponownie kazał mu się uspokoić. Chłopak posłuchał więźnia, a ten nauczył go jak kontrolować swoje kompetencje. Przez pomoc przypadkowego kosmity Kevin powrócił do swojej ludzkiej formy. Morgg, który był zwykłym strażnikiem obserwował ich. Po pewnym czasie przyjaciele postanowili uciec. Do tego celu wywołali zamieszkę między więźniami. Podczas nieuwagi strażników, obaj weszli do tunelu i zaczęli biec. Niestety, Morgg wiedział o co chodzi i poszedł za nimi, po czym strzelił w kierunku Levina. Kwarrel osłonił swoim ciałem przyjaciela. Kazał uciekać Ziemianinowi, a sam zmarł.

MS192

Kevin powraca do ludzkiego ciała

Ben i Gwen próbują wyjść z "pokoju dla gości", lecz drzwi zostały zamknięte. Plazma spala kwasem zamek, przez co uwalniają się. Morrg każe robotom złapać kuzynów. Oboje biegną do kopalni. Tennyson zmienia się w Gigantozaura i niszczy kilka dronów. Przez przypadek chłopak wdycha niebieski pył, który sprawia, że rozpala go agresja, a Gwen jest potworem.

Gigantozaur atakuje potwora, nie wiedząc, że jest to jego kuzynka. Gwen uderza chłopaka maną w twarz, co powoduje, że halucynacje przestają działać. Przez to dowiadują się, że Morgg nie jest tylko strażnikiem więzienia, ale także międzygalaktycznym nielegalnym handlarzem. Używa pyłu marzeń w kopalniach, przez co więźniowie są agresywni. Zastąpił starych strażników robotami, ponieważ te nie mogą nic temu zaradzić. Ostatecznie Kevin z pomocą Quince pokonują strażnika. Levin zamierza zabić go, aby pomścić Kwarrela. Morgg aktywuje kajdany, które rażą wszystkich więźniów, ratują się tym. Gdy Ben widzi, że obroże powoli zabijają wszystkich przestępców, zmienia się w Echo Echo i rozwala kajdany. Więźniowie niszczą pozostałe roboty. Kevin ponownie próbuje zabić Morgga, ale Armowiertło przeszkadza mu w tym. Levin jest zbyt silny dla Tennysona, co pozwala mu pokonać chłopaka, uderzając nim w ścianę. Sufit zapada się, zasypując Bena. Były hydraulik jest coraz bliżej zabicia Morgga, lecz Gwen ratuje go, po czym zostaje aresztowany za nielegalny handel.

Kwarrrel and Kevin

Kevin i Kwarrel

Drużyna zauważa, że wszyscy więźniowie uciekają, lecz Ben zostawia ich, ponieważ sama Nicość jest więzieniem. Kevin też ucieka myśląc, że Morgg nie żyje. Jedynie Quince nie opuszcza więzienia, ponieważ uważa, że nie ma po co. Ben uważa, że Kevin jest zbyt niebezpieczny i trzeba go zabić. Gwen jest przerażona decyzją kuzyna.

Najważniejsze wydarzenia Edytuj

  • Ujawniono, jak Kevin dowiedział się o korzystaniu ze swoich uprawnień i jak uciekł z Nicości.

Debiuty Edytuj

Postacie Edytuj

Wrogowie Edytuj

Kosmici Edytuj

Cytaty Edytuj

  • Trukk - Świeże mięcho, ty wiesz kim jestem?
  • Ostateczny Kevin - Nie mam ciekawości.
  • Trukk - Jestem Trukk, czyli największa szycha.
  • Ostateczny Kevin - I dobrze. Idź sobie do lasy poleżeć.
  • Quince - Trochę się zmieniłeś od poprzedniej odsiadki.
  • Ostateczny Kevin - Inna gęba - ten sam koszmar.

Błędy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Linki do odcinka Edytuj

WatchEpisodeInTV

Baje.pl favicon — Zobacz odcinek w serwisie Baje.pl: Klik!