FANDOM

Łasuchy (org. Gourmand) to rasa obcych zamieszkujących kiedyś Peptos XI. Są dwa znane podgatunki Łasuchów - Grule i Pyrki, a także trzeci nieznany, którego przedstawicielką jest królowa.

Wygląd Edytuj

Łasuchy to niscy, grubi kosmici. Mają po cztery palce u rąk i po trzy palce u nóg. Na tyle głowy mają sześć bąbli.

Pyrki mają ciemno-zieloną skórę, jasno-zielony brzuch i twarz, czarno-zielone palce. Ich oczy są żółte. Mają cztery/pięć języków, są jasno-bagnisto-zielone.

Grule mają bagnisto-zieloną skórę, ciemno żółty brzuch i twarz, czarno zielone palce i plamki na ogonie, kończynach, biodrach i plecach. Ich oczy są skośne i są żółte. Mają jeden język ciemno-turkusowy.

Ponadto niektóre Łasuchy mają zbroje i broń z garnków, talerzy i łyżek, a dowódca Murków ma na piersi odznakę z ciasteczka.

Królowa Łasuchów nie jest ani Pyrkiem, ani Grulem. Jest ciemno-zielona, a jej twarz, plamki na rękach, nogach, głowie, plecach i biodrach, piersi i dolnej części rąk są jasno zielone. Jej trzy bąble na tyle głowy są ciemno-zielone. Jej pazuro-podobne palce są ciemno-bagnisto-zielone. Ma także czarne rzęsy i brwi oraz fioletowe usta i zielony pieprzyk z lewej strony podbródka.

Ben 10 Edytuj

W oryginalnej serii ukazują się Łasuchy Pyrki. Cali są seledynowi (jasno zielony). Mają także zielony ogon. Ich brzuch jest w pół przezroczysty.

Ben 10: Obca Potęga/Ben 10: Ultimate Alien Edytuj

W AF i UA ukazują się Łasuchy Grule. Mają bagnisto-zieloną skórę, ciemno żółtawy brzuch i twarz, czarno zielone palce i plamki na ogonie, kończynach, biodrach i plecach. Ich oczy są teraz skośne, a źrenice są mniejsze. Ich zęby bardziej przypominają ostre kły.

Ben 10: Omniverse Edytuj

W "Omniverse" ukazują się oba typu Łasuchów - Pyrki i Grule. Ich pazury są dłuższe niż w oryginalnej serii. Grul wygląda tak samo jak w "Ben 10: Obca Potęga" i "Ben 10: Ultimate Alien" tyle że zmieniła się ich sylwetka. Pyrki wyglądają prawie tak samo jak w oryginalnej serii, ale zmieniła się ich sylwetka.

Umiejętności Edytuj

Łasuch ma bardzo silne, klejące się języki, które mogą się rozciągać, pozwalając mu na złapanie dużych obiektów i przesuwanie ich stosunkowo łatwo. Jego usta i żołądek mogą rozciągnąć się, pozwalając mu przełknąć i strawić obiekty większe niż on sam.

Łasuch posiada kwasy w żołądku, które rozpuszczają prawie wszystkie formy materii. Nie może jednak spożywać materii organicznej. Pozycje spożywane są zmieniane w kule cieczy, które mogą być wydalane z wielką dokładnością. Łasuchy mogą też pluć śluzem. Łasuchy mogą również zjeść i wypluć energię, taką jak laser.

Wady Edytuj

Zjadając coś, Łasuch staje się grubszy i cięższy dopóki tego nie wypluje, przez co ma spowolnione ruchy i obniżone skoki.

Znani przedstawiciele gatunku Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Słowo "Gourmand" po polsku znaczy "smakosz/łasuch".
  • Prawdopodobnie nie mają drapieżnika, ponieważ często zmieniają planety.

Zobacz też Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Łasuchy

  • Wygląd postaci

    22 wiadomości
    • Lukisiak napisał(a):Ben10 fan nr 1 napisał(a):Szynka013 napisał(a):''Nie szata zdobi człowieka...'' Złoty łańcuch ...
    • Ben10 fan nr 1 napisał(a):Lukisiak napisał(a):Ben10 fan nr 1 napisał(a):Szynka013 napisał(a):''Nie szata zd...
  • Bebzol czy Peptos?

    3 wiadomości
    • W pewnym momencie rzeczywiście można było usłyszeć Bebzol, ale już później normalne Peptos.
    • Ok